Inga Stoit
Inga Stoit Gezondheid 13 jan 2019

Dit zijn de 10 mythes over katers die echt niet waar zijn

We worden allemaal wel eens wakker met enorm veel spijt. Op dat soort momenten vraag je jezelf af waarom je gisteren toch zo diep in het glaasje gekeken hebt. Het was leuk, maar de hoofdpijn die je eraan overgehouden hebt was het je zéker niet waard.

Dit zijn de 10 mythes over katers die echt niet waar zijn:

1. Bier voor sterke drank is funest

De volgorde waarin je wat drinkt doet er niet toe, het gaat om de hoeveelheden waarvan je iets drinkt. Beginnen met bier en eindigen met wodka verandert dus niks aan je kater.

2. Wodka betekent geen kater

Het klopt dat donkergekleurde sterke dranken als whiskey je extra waardeloos laten voelen. Maar dat wodka doorzichtig is betekent nog niet dat het je geen kater bezorgt. Was dat maar zo 😉

3. Wodka soda hydrateert

Je kunt je wodka wel aanvullen met water in plaats van Red Bull, maar dit maakt het nog geen hydraterend drankje..

4. Water tijdens het drinken

Het tussendoor drinken van water zorgt dat je minder alcohol drinkt, wat op zijn beurt er weer voor zorgt dat je kater minder heftig is. Het komt dus niet door het water an sich.

Dit zijn de 20 meest hilarische tweets van ouders in 2018

5. Eet brood tegen katers

Eten in het algemeen zorgt dat opname van alcohol vertraagd wordt. Brood doet het niet beter dan ander voedsel. Vet eten doet het beste!

6. Pijnstiller voor het slapen

Geneesmiddelen kunnen schade veroorzaken als je het op dezelfde avond neemt, denk bijvoorbeeld aan een overbelaste lever. Je kunt de pijnstiller beter voor de volgende ochtend bewaren.

7. Zwaar ontbijten helpt

Je kunt beter iets lichts eten wat makkelijk te verteren is. Je lichaam is nog druk bezig met het opruimen van de alcohol, en zware maaltijden zitten dat alleen maar in de weg.

8. Neem nog een glaasje

Sommige mensen drinken een drankje wanneer ze een hele erge kater hebben. Doe dit niet, hier droog je alleen maar meer door uit, wat de uiteindelijke symptomen alleen maar erger maakt.

9. Sportdrankjes

Laat de sportdrankjes met rust en hydrateer je lichaam met kokoswater of normaal water. Dit werkt hetzelfde maar dan zonder al die suikers.

10. Slapen helpt

Slapen helpt in de zin dat je je niet zo slecht voelt, maar je kan een kater niet weg-slapen. Bewegen helpt wel! Je zult er misschien geen zin in hebben maar het is een goede oplossing.

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
Dit zijn de 10 mythes over katers die echt niet waar zijn
Sluiten