11x gezonde snacks voor de lente

Guilt free snoepen!

Body & beauty

De winter is het perfect excuus om je over te geven aan comfort food. Maar die tijd is voorbij en dus heb je waarschijnlijk meer zin in gezond en licht eten. Dit is de periode dat natuurlijk eten super easy is: er zijn talloze soorten fruit en groenten die nú in het seizoen zijn. Hieronder negen suggesties!

Groene asperges

Asperges zijn er als een van de eerste in het seizoen en zit bomvol vitamine K en beta-caroteen. Extra goed voor je huid, wat weer mooi uitkomt nu de zon weer meer schijnt. Kook ze kort en laat ze schrikken. Serveer met hummus voor een lekkere, knapperige snack.

Aardbeien


Het fruit bevat veel vitamine C, goed voor je imuunsysteem en een gezonde huid. Wist je dat een handje aardbeien meer vitamine C bevat dan een sinaasappel? Daarbij zijn ze natuurlijk superlekker. Of je ze nu door een salade doet, met yoghurt, ijs of (nog minder gezond) in een chocoladejasje.

Avocado en rode peper

In de lente kun je weer volop avocado’s in de winkel vinden. Ze bevatten meer dan 20 soorten vitaminen en mineralen en geven je lang een vol gevoel. Daarbij combineer je avocado makkelijk met andere soorten eten. Of je de avocado nu prakt en op een toastje doet, het als dip gebruikt of door een gerecht doet, doe er wat peper overheen om je stofwisseling extra te boosten.

Hardgekookt ei


Misschien kun je geen ei meer zien na de Pasen, maar toch doe je er goed aan ze regelmatig te eten. Sommige mensen gooien het eigeel weg, omdat er cholesterol in zit. Doe dit niet! Het eigeel is namelijk goed voor de gezondheid van je ogen, hersenen en hart.

Andijvie

Snijd de uiteinden ervan af en je hebt een berg lepeltjes. Een lekkere bite die je combineert met een gezonde dip.

Popcorn


Zelf popcorn maken is veel gezonder! Fammes Bluebelle schreef er al eerder over wat de voordelen zijn en gaf een paar lekkere recepten. Lees ze hier >

Walnoten

De noten zitten vol met proteïne, vezels en is de enige noot die zóveel omega-3 bevat. Daarbij zijn ze een goede bron van melatonine. Een stofje waardoor je beter slaapt en minder snel depressief raakt.

Venkel


Meestal gebruik je venkel tijdens het koken, maar je kunt het ook rauw eten. Het heeft een aparte smaak, die erg verfrissend is!

Groentechips

Talloze e-nummers, vet en véél zout, maar soms oh zo lekker. En dat vinden je kinderen waarschijnlijk ook. Maar waarom zou je nog voor een zak chips kiezen als je zelf kleurrijke, gezonde groentechips kunt maken? Lees hier hoe je ze maakt >

Meer leuke content? Like ons op Facebook