Muriel Oonincx
Muriel Oonincx Body 16 aug 2014

25 goeie gewoonten voor een geweldige dag

Goeiemorgen, zonder zorgen. Ok, geen briljante openingszin, maar dat komt omdat we met een slecht been uit bed zijn gestapt. Eigenlijk willen we alles weten over hoe we de dag goed kunnen aanvallen.

De ochtend is het cement van je dag. Datgene waarop je kunt bouwen en die alles bij elkaar houdt. Je dag dus goed beginnen vanaf het ochtendgloren zorgt voor een kick-start voor een geweldige 24 uur.

De sleutel naar succes is je dag met een plan te benaderen! Wat wil je bereiken en hoe ga je dat doen? Met deze goeie gewoonten voor een geweldige dag komt het goed:

7 tips om gezond ouder te worden om nu al mee te beginnen

25 goede gewoonten

  1. Sta vroeg op! Echt het motiveert je vele malen meer dan blijven ‘muffen’ in je bed.
  2. Vermijd te veel alcohol dat onrustig slapen veroorzaakt en niet te vergeten: koppijn vanwege uitdroging.
  3. Neem de tijd om je ‘ochtendtoilet’ te doen. Leg je meest geweldige feel good -outfit van te voren al klaar.
  4. Neem een (koude) douche.
  5. Maak jezelf op voor de spiegel (i.t.t. in de trein of de auto of tussendoor).
  6. Sport/Beweeg/Oefen. Doe een kleine work-out, stretch of yoga-sessie voor je de deur uitgaat.
  7. Plan je dag met een schema en to-do lijst. Overdrijf het niet, hou het haalbaar. Maak bijvoorbeeld deze focuslijst.
  8. Zet een voorgeprogrammeerde ochtend playlist aan en laat de muziek zijn werk doen.
  9. Lees een stuk uit een goed boek of laat je inspireren door een mooie Ted talk.
  10. Ontbijt! Niets meer, niets minder. Sla ‘m niet over.
  11. Start met het moeilijkst punt op je agenda, in plaats van de makkelijkste klussen eerst. Heb je die afgestreept dan is het koekie eitje door de dag heen manoeuvreren.
  12. Eet ‘s avonds niet te veel.
  13. Niet snoozen, nergens goed voor, wel heel aantrekkelijk. Toch niet doen.
  14. Zodra je het bed uit bent, blijf eruit. Laat je niet verleiden om weer onder de dekens te kruipen, tenzij het zondag is en jouw uitslaapochtend.
  15. Mediteer. Neem de tijd om tot rust te komen en doorloop in je hoofd hoe je wilt dat de dag eruit gaat zien en wat je wilt bereiken.
  16. Vermijd koffie als het je lukt. Als je de koffie niet kunt skippen, wacht ermee tot minimaal een uur na opstaan.
  17. Check je berichten (mail, voicemail, Whatsapp) zodat je je planning kunt bijwerken waar nodig.
  18. Blijf in contact met de wereld en check het nieuws. Met Nu.nl of Nos op je smartphone of tablet blijf je snel en simpel bij.
  19. Drink voldoende. 2 liter water en voel je je slapjes? Drink een koud glas water, dat frist op.
  20. Lach.
  21. Houd je aan je eigen routine en wijk er zelfs in het weekend niet te veel vanaf. De maandagochtend voelt dan een stuk fijner.
  22. Wees net iets te vroeg. Vijf minuten speling maken een wereld van verschil.
  23. Heb een goeie pot seks.
  24. Wees trots op wat je goed hebt gedaan.
  25. Ga wandelen met de hond. Of de kat. Of de goudvis. Ga naar buiten en geniet van de dag.

11 x gezonde gewoonten van over de hele wereld die je wilt overnemen

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Iedere zaterdag het beste van Famme in je mailbox

Begin je weekend goed met de mooiste verhalen van Famme

Reageer op artikel:
25 goeie gewoonten voor een geweldige dag
Sluiten