4 simpele manieren om magnesium aan je routine toe te voegen

Inga Stoit 5 okt 2018 Gezondheid

Magnesium is het vierde meest voorkomende mineraal in het lichaam, het speelt een belangrijke rol in fysiologische processen. De meeste van ons nemen magnesium niet goed op, en om die reden is het verstandig dit aan de dagelijkse routine toe te voegen.

Ons lichaam heeft magnesium nodig om de bloeddruk te reguleren, de spieren te ondersteunen en het energieniveau op pijl te houden. Een tekort hieraan kan daarom letterlijk aan je gaan knagen. Vul deze eventuele tekorten zo aan:

Smoothie

Veel van ons eten te weinig voeding waar dit wonderstofje in zit. Dit is makkelijk op te lossen door dagelijks bijvoorbeeld deze smoothie te maken. Spinazie, pure chocolade, noten en zaden zijn rijk aan dit mineraal. Maar voor iedereen die ‘s ochtends geen tijd heeft om uren in de keuken te staan, is dit ontbijt misschien wel de oplossing:

Ingrediënten:
– 1 kop amandelmelk
– 1 kop blauwe bessen (eventueel bevroren)
– ½ banaan (kan ook bevroren)
– 1 eetlepel rauwe cacaopoeder
– ¼ theelepel magnesium poeder

Het is heel simpel: gooi alles in de blender en smullen maar. En onthoud: een beetje spinazie erbij kan nooit kwaad, en dit proef je overigens écht niet.

Badderen

Een magnesiumbad is een absolute aanrader voor iedereen die een bad tot haar beschikking heeft. Het laat je namelijk heerlijk relaxen, en de stressvolle dag vergeten. Dit werkt ook bevorderlijk op de nachtrust.

Mediteren

Magnesiumsupplementen kunnen bijdragen aan ontspannen spieren. En ontspannen spieren zijn een goede basis voor een goede meditatie. Probeer het en ervaar het verschil. Deze twee dingen gaan hand in hand.

Massage

Spieren kunnen pijnlijk aanvoelen wanneer je gesport hebt. Je kunt dit minder pijnlijk maken door deze met magnesium olie in te smeren. Dit kan de spanning doen helpen verminderen. Het werkt uitstekend in de nek, voor de schouders, de rug en menig andere pijnlijke spot.

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
4 simpele manieren om magnesium aan je routine toe te voegen
Sluiten