5 gezonde ideeën voor de lunch, waar je kind iedere dag om zal smeken

Inga Stoit 8 okt 2018 Gezondheid

Een bammetje kaas is leuk maar soms geef jij de kids een wat meer voedzame lunch mee. Dat kan, maar daar zijn wat simpele tricks bij nodig. Op deze manier eten de kinderen ook nog groentes zonder dat ze hier erg in hebben.

Deze voorbeelden zijn makkelijk te hanteren en tevens effectief. Op deze manier krijg je zelfs de meest lastige eter aan het eten. Jouw lunchtrommel wordt de favoriet van de klas en mama’s zullen jouw naar de inhoud vragen.

1. Spiesjes

Er is iets met stokjes, dit laat iedere maaltijd op een feestje lijken. Doe wat kipfilet op het stokje en wissel dit af met wat groentes (denk aan: paprika, courgette, champignons en meer). Rooster het geheel en besprenkel dit met wat amandelboter of tamari saus. Je kunt er ook voor kiezen wat aardbeitjes op een stokje te doen gecombineerd met ander fruit (ook lekker gedipt in een beetje chocolade).

2. Quesadillas

Dit ziet er zoveel aantrekkelijker uit dan een normaal broodje. Vul de quesadilla met groentes en plaats hier een plakje kaas overheen. De kaas alleen al is voor kleintjes vaak genoeg reden om toe te happen. Qua groenten kun je bijvoorbeeld kiezen voor bladgroenten of geroosterde bloemkool (of broccoli). Kruid deze met bijvoorbeeld wat uienpoeder. Dit is een absoluut feestmaal in het trommeltje.

3. Waardige sandwiches

Het broodje met boterhamworst kent hij of zij ondertussen wel. Ietwat meer lagen maakt dit broodje veel interessanter om op te eten. Kies voor een laagje sla en eventueel een tomaatje. Je kunt de avond voor school samen kijken naar wat er morgen op de boterham komt. Laat jouw kind kiezen uit meerdere soorten beleg, hij of zij ziet de luxe boterham voor zich en kan niet wachten tot het morgen is.

4. Maak er een wafel van

Normaal gesproken gebruik jij deze pan om wafels in te maken maar boterhammen passen hier ook prima tussen. Op deze manier maak je het meest simpele bammetje aantrekkelijk. Nu het brood een vormpje heeft kan je het lekker simpel houden. Het ziet er immers alles behalve simpel uit. Een likje notenboter maakt het af.

5. Sla, maar dan anders

Kies niet voor de reguliere salade bak, hier worden maar weinig kinderen blij van. Wat je wel kunt doen is kiezen voor gesneden groentes en daar een salade van samenstellen. Dus: snijd wat stukjes paprika, komkommer, tomaatjes, worteltjes, en wat jij maar kunt bedenken. Plaats naast deze groente verzameling een bakje met hummus en laat de kleintjes heerlijk dippen. Het is net als met cheese dippers maar dan gezond.

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
5 gezonde ideeën voor de lunch, waar je kind iedere dag om zal smeken
Sluiten