5 gezonde snacks met maar 3 simpele ingrediënten

Gezond eten een hoop gedoe? Nee, hoor! Deze healthy snacks zijn zo gemaakt én je hebt er maar 3 ingrediënten voor nodig die je waarschijnlijk al in huis hebt. Wat dacht je bijvoorbeeld van een chocolade mugcake gemaakt van alleen banaan, ei en cacaopoeder? Mmm!

1. Chocolade Proteïne Pannenkoekjes

[source id=”attachment_119876″ align=”none”]banana-pancakes[/source]

Mix 1 (over)rijpe banaan, 2 eieren en 23 gram chocolade proteïnepoeder door elkaar met een blender. Het kan ook met de hand, maar zorg er in ieder geval voor dat het goed gemixt is. Bak ze in een kleine koekenpan met een klein beetje boter of olie en klaar ben je.

Tip: als je meer ingrediënten wilt gebruiken, voeg dan kaneel, kokossnippers, chocolade stukjes, rozijnen of waar je dan ook zin in hebt toe voor iets extra’s.

2. Gezonde Havermout Koekjes

[source id=”attachment_119879″ align=”none”]koekjes[/source]

Gezonde koekjes maak je in een handomdraai met 2 (over)rijpe bananen, 100 gram havermoutvlokken en een handje vol rozijnen. Niet te veel rozijnen, dan vallen de koekjes uit elkaar. Prak de bananen in een kom, mix met de havermout en de rozijnen. Maak van dit ‘deeg’ ongeveer zestien kleine koekjes op een bakplaat bedekt met bakpapier. Bak 12-15 minuten op 180 graden.

Tip: Ook hier kan je weer van alles door het deeg doen. De combinatie met witte chocolade stukjes, cranberries en walnoten bevalt bij de redactie bijvoorbeeld erg goed.

LEES OOK: Bang voor een pinda-allergie? Eet (meer) pindakaas!

3. No-Bake Havermout Pindakaas Snack

[source id=”attachment_119888″ align=”none”]schermafbeelding-2016-10-05-om-15-52-22[/source]

Ook zo dol op pindakaas? Deze snack is zo gemaakt. Smelt 8 theelepels honing en 250 gram pindakaas de magnetron, zodat je het goed door elkaar kan roeren. Mix dit met 250 gram havermout. Doe het mengsel in een kleine springvorm en zet het in de koelkast. Na een paar uur kun je ze er uit halen en in blokken snijden.

Tip: Bewaar de repen in de koelkast. Zo blijven ze het langste houdbaar en blijven de repen stevig. Buiten de koelkast bewaren kan ook, maar dan zullen ze zachter worden.

4. Chocolade Pindakaas IJs

[source id=”attachment_119894″ align=”none”]easy-3-ingredient-organic-vegan-chocolate-nice-cream[/source]

Zelf ijs maken? Ja! Het enige wat je er voor nodig hebt, zijn 2 bevroren bananen (in stukjes), 2 theelepels pindakaas en 1 theelepel cacao. Grote kans dat je alles al in huis hebt dus. Doe de bevroren bananen in een (goede!) blender. Mix tot ze zacht zijn. Eventueel kun je wat melk of water toevoegen om het geheel wat zachter te maken. Voeg daarna de pindakaas en cacao toe. Schep het in een bakje, en klaar! Wel meteen opeten.

5. Chocolade Mug Cake

[source id=”attachment_119898″ align=”none”]schermafbeelding-2016-10-05-om-16-23-25[/source]

Ontzettend leuk om met de kinderen te maken: mug cake. Dat is een cakeje, gemaakt in een mok in de magnetron. Klaar binnen twee minuten, makkelijker kan niet. Hoe je het maakt? Mix een kleine (over)rijpe banaan, een ei en 2 theelepels cacaopoeder in een blender totdat het één geheel geworden is. Belangrijk is dat je voor dit recept een mixer gebruikt, anders zal het resultaat tegenvallen. Doe het deeg in een mok, en zet ‘m 1 tot 1,5 minuut in de magnetron. That’s it!

Interessant! Hoe (on)gezond is het eten van een tosti nou eigenlijk?

listotic

Reageer op artikel:
5 gezonde snacks met maar 3 simpele ingrediënten
Sluiten