Inga Stoit
Inga Stoit Gezondheid 17 feb 2019

Zo voeg je meer groenten toe aan je maaltijden

Het is geen geheim dat het eten van groenten goed voor je is. Eigenlijk kan je hier geen genoeg van krijgen en daarom is het verstandig om het tijdens elke maaltijd te eten.

Met deze tips sneak je meer groenten naar binnen en dat zonder dat je er eigenlijk erg in hebt:

1. Comfort food

Comfort food staat meestal niet bekend als gezond hapje. Toch kun je dit er wel van maken. Je kunt bijvoorbeeld kaasstengels vervangen voor wortels met hummus, of patat met mayonaise voor zoete aardappel friet met een avocado dipsaus. Op deze manier krijg je veel meer voedzame groenten binnen.

2. Zoeten met biet

Uiteraard kun je iedere ochtend je havermout zoeten met suiker, maar je kunt het ook zoet krijgen met biet. Doe geroosterde en gehakte bietjes in je ontbijt kom en hussel dit door je ontbijtje. Als de bieten geroosterd zijn smaken ze nog zoeter en zijn ze dus heerlijk in ontbijt papjes en dergelijke.

LEES OOK: Met deze 5 manieren laat je jouw kleine groente(s) eten.

3. Soep vullen

Soepen worden vaak dik gemaakt door er zetmeel aan toe te voegen. Je kunt soepen ook dik krijgen door zoete aardappel of pompoen te gebruiken. Hiermee maak je kookroom overbodig en tegelijkertijd geniet je van een heerlijke maaltijd die rijk aan groenten is.

4. Bloemkool in je smoothie

Vervang de banaan voor bloemkool – echt waar, het kan! Je kunt gewoon bevroren bloemkool gebruiken. Dit maakt de smoothie romig en daarnaast zitten er maar weinig koolhydraten en suikers in. Een lekkere win-win situatie dus!

5. Verse kruiden

Vaak beperken we ons tot zout, peper en Maggi. Maar er zijn heel veel kruiden die ons van gezonde vitaminen kunnen voorzien. Denk aan: pepermunt, koriander en peterselie. Je kunt dit gemakkelijk aan vrijwel ieder gerecht toevoegen en het geeft een twist aan je gerechten.

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
Zo voeg je meer groenten toe aan je maaltijden
Sluiten