5 x Snelle snacks voor drukke mama’s

De dag is nog niet begonnen of de kinderen staan al naast je bed te springen om aandacht en ontbijt. Je doucht, kleedt iedereen aan, voert de kids, neemt zelf een paar happen en vliegt de deur uit. Voor je het weet ben je druk in de weer en is de ochtend alweer bijna voorbij.

Voor drukke mama’s kan het lastig zijn om de tijd nemen voor een gezonde maaltijd, maar als je maag eenmaal begint te knorren weet je dat het hoog tijd wordt voor een snack. Maar wat kun je nou eten als je weinig tijd hebt maar toch een verantwoorde keuze wilt maken? Wij zetten vijf tips voor je op een rij.

1. Maaltijdreep

Maaltijdrepen zijn ontzettend handig. Vaak als je het te druk hebt pak je snel maar even iets, waar je later misschien weer spijt van krijgt. Als je in zo’n geval een maaltijdreep neemt, heb je toch op een makkelijke manier iets voedzaams binnen, zonder dat het veel moeite kost. Goed nieuws: ze zijn er in verschillende smaken. Atkins heeft maaltijdrepen boordevol vezels, vitamines en mineralen, in onder andere de Seasalt-Caramel smaak. Daar mag je van genieten! Benieuwd naar de andere Atkins harvest smaken? Check ze hier allemaal.

2. Fruit

Altijd lekker. Fruit bevat veel vitamines, mineralen en antioxidanten. Neem bijvoorbeeld een mandarijntje, wat ook nog eens je stresshormoon verlaagt. Je kunt ook een bakje frambozen nemen, want naast dat het gewoon lekker is, bevatten ze ook een grote hoeveelheid antioxidanten die je beschermen tegen veroudering.

3. Maaltijdshake

Naast maaltijdrepen zijn maaltijdshakes ook mega handig! Je kunt eindeloos variëren, want maaltijdshakes zijn er in veel verschillende smaken. De shake mixes bestaan uit een shake poeder die gemengd moet worden met water. Atkins heeft naast deze shakes in de smaken Vanille en Chocola, ook nog ready-to-drink shakes: die je direct kunt drinken zonder te shaken. De suikerarme ready-to-drink shakes van Atkins zijn ook handig voor als je onderweg bent én verkrijgbaar in de smaken Chocolate of Strawberry.

4. Rauwkost

Rauwkost bevat veel vezels die ervoor zorgen dat je snel een vol gevoel hebt. Denk aan wortels, paprika, komkommer, tomaatjes of bleekselderij. Breng rauwkost op smaak met kruiden of combineer het met hummus, yoghurt of tzatziki.

5. Griekse yoghurt

Griekse yoghurt lijkt op kwark (wat eigenlijk een hele jonge kaas is, die veel eiwitten, calcium en weinig koolhydraten bevat), maar is romiger en milder van smaak. Griekse yoghurt is een vullend tussendoortje én houdt de goede bacteriën in je darmen gezond.

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum

In samenwerking met Atkins

Reageer op artikel:
5 x Snelle snacks voor drukke mama’s
Sluiten