Actrice Lena Dunham zet het beeld van de ‘standaard’ lingeriecampagne op z’n kop

Body & beauty

De Amerikaanse actrices Lena Dunham en Jemima Kirke zijn het nieuwe gezicht van het lingeriemerk Lonely. Met de campagne wil het merk vrouwen op het hart drukken dat het belangrijk is van je eigen lichaam te houden. Ongeacht de vorm.

Wie de tv-serie GIRLS óf de Amerikaanse tabloids op de voet heeft gevolgd, kent de inmiddels niet onomstreden Lena Dunham als bekend actrice én feministe, iemand die een nieuw en vooral realistischer beeld wil scheppen van de moderne vrouw. Niet vreemd dus dat ze nu te zien is in deze campagne genaamd het Lonely Girls Project, samen met medespeelster Jemima (en moeder van twee kinderen).

‘Lingerie waarmee vrouwen zichzelf een liefdesbrief schrijven’ is de slogan van Lonely, en dat is ook precies wat het merk met hun nieuwe campagne wil uitstralen. Op de campagnefoto’s zijn vrouwen met verschillende vormen en maten te zien, in hun eigen vertrouwde omgeving. De één zit vol tatoeages, de ander heeft lichaamshaar en er zijn vrouwen met duidelijk zichtbare striae te zien. Op die manier wil het merk laten zien dat iedereen, hoe je er ook uitziet, mooie lingerie kan dragen.

Gewoon zichzelf

Lonely heeft voor die manier van fotograferen gekozen, omdat de modellen op die manier niet van de kijker vragen om sexy gevonden te worden. ‘Ze zijn gewoon zichzelf, en staan op plekken en in houdingen die voor elke vrouw herkenbaar zijn.’ Uiteraard zijn de foto’s ook niet gefotoshopt:

LEES OOK: Weg ermee! 7 leugens over het vrouwelijk lichaam>

Wat vind jij van de campagne? Praat mee op Facebook!

Deze vrouwenlichamen zien we nou nooit op billboards>

Meer leuke content? Like ons op Facebook