Samantha Lakker
Samantha Lakker Body 8 augustus 2018

Goed nieuws: dit lingeriemerk komt met een body positive-campagne

Het Britse lingeriemerk Curvy Kate lanceerde een onwijs krachtige body positive-campagne om ervoor te zorgen dat vrouwen durven te praten over hoe geweldig hun lichamen zijn. Het merk is al bekend door de kwaliteits beha’s in grotere maten die het merk verkoopt. Curvy Kate trommelde verschilende top influencers op om hun persoonlijke ‘body victories‘ te delen.

Zes vrouwen deden mee aan de body positive-campagne en deelden elk hun verhaal over het vinden van acceptatie van hun lichaam, door middel van korte video’s en onder de hashtag MyBodyVictory. Eén van die vrouwen is plus size-model en actrice Hayley Hasselhoff, de dochter van David Hasselhoff. In haar video vertelt ze het volgende: ‘Ik heb het gevoel dat ik een paar verschillende body vitories heb. Het verandert constant. Dit is een typisch voorbeeld van het feit dat je constant weer van je lichaam moet leren houden en dat er altijd dingen zullen zijn die je moet overwinnen’.

Model- en rolstoelgebruiker Clara Holmes zei: ‘Ik wilde meedoen aan #MyBodyVictory omdat ik denk dat het belangrijk is voor vrouwen om hun lichaam te vieren en om zich op hun gemak te voelen in hun eigen huid. Ik ging van een zelfbewuste wandelaar, dat zeg ik omdat ik nu een rolstoelgebruiker ben, naar me erg naar voelen over mijn toestand. Op een gegeven moment kwam ik op het punt van genoeg is genoeg. Ik heb me veel te veel jaren ellendig gevoeld. Ik heb uiteindelijk besloten, weet je wat, het leven is te kort om niet gelukkig te zijn met wie je bent.’

De andere vier vrouwen zijn blogger en moeder Chanel Ambrose, plus size-model Lauren Tallulah, Be Real-ambasadeur Jenny Okolo en Grace Latter, die zich inzet voor de geestelijke gezondheidszorg en een hersenoperatie heeft overleefd.

Meer vrouwen doen mee aan de body positive-campagne

De body positive-campagne, die als feature de “Victory” ondergoed and balcony beha’s heeft, heeft al honderden vrouwen geïnspireerd om de hashtag te gebruiken door deze onder hun eigen lingerie-selfies op Instagram en Twitter te plaatsen.

‘Mijn lichaam is geweldig omdat het ongelofelijke dingen voor me heeft gedaan, het heeft me door de beste tijden en moeilijke tijden heen geholpen, het heeft me in staat gesteld om te rennen, een kind te laten groeien en om op een unieke manier mezelf te worden. Elke ronding, elke bobbel, elke lijn, ik ben het allemaal! En ik zou het niet veranderen voor de wereld,’ schreef iemand.

Reageer op artikel:
Goed nieuws: dit lingeriemerk komt met een body positive-campagne
Sluiten