Deze 12 briljante campagnes tegen borstkanker moet je zien

Body & beauty

Het is oktober en dat betekent borstkankermaand. Of je nu man bent of vrouw, het kan ons allemaal overkomen: borstkanker. Een vrouw heeft 12,7% kans op borstkanker. Dat is ongeveer 1 op de 8. Kijk je in je vriendenkring, dan zou het zomaar kunnen zijn dat één van je vriendinnen deze ziekte onder de leden krijgt. Oh en om nog even door te gaan: het is de op-een-na-dodelijkste ziekte bij vrouwen. Wees dus alert.

We zijn er trots op, op onze borsten. Ze zijn er in verschillende maten, ze gloren van vrouwelijkheid en ze zijn er voor onze jongen. Voor onze partners en voor onszelf. Er wordt aan gevoeld, in geknepen, het hoort bij het vrouw zijn. We kijken vaak naar ze, maar niet iedereen controleert de buste dagelijks. Zijn we onbekend met de technieken? Zijn we bang? Laten we daar verandering in brengen. Laten we deze maand gebruiken om borstkanker onder de aandacht te brengen bij onszelf. Immers, borsten hebben in iedere levensfase een ander uiterlijk en we moeten die twee daarom goed in de gaten houden. Pink Ribbon geeft hier stapsgewijs weer hoe we zelfonderzoek kunnen verrichten en welke signalen je haarscherp in de gaten moet houden.

Briljante campagnes

En niet alleen Pink Ribbon doet goede dingen. Er zijn heel wat merken en bedrijven die aandacht schenken aan die stomme ziekte door met toch wel hele goede advertenties op de proppen te komen.

Meer leuke content? Like ons op Facebook