Redactie
Redactie Body 1 dec 2014

Deze campagne tegen kindermishandeling is ijzersterk

Kindermishandeling en kindermisbruik komen wereldwijd voor. Er zijn diverse campagnes om dit tegen te gaan, de één succesvoller dan de ander. Ook in Azië, Zuid-Korea om precies te zijn, is kortgeleden een nieuwe campagne gestart die op bijzondere wijze aandacht vraagt voor dit universele onderwerp.

Het slogan van de campagne luidt ‘Kindermisbruik, je kunt het voorkomen.’ Kinderen hebben onze hulp nodig, wij moeten ze tegen hun belagers beschermen. Om dit idee tastbaar te maken, werd er in samenwerking met Samsung een interactieve campagneposter ontwikkeld.

Voorbijganger kunnen met behulp van schaduwspel letterlijk ingrijpen. Wat zou jij doen? Zou je het kind beschermen, de belager aanvallen of simpelweg tussen beide komen te staan? Mensen nemen allerlei houdingen aan, waarna de foto’s fanatiek worden gedeeld op Twitter. Op elke schaduw zien we een superheldenlogo met het alarmnummer 112, daaronder staat ‘meld je om een held voor kinderen te zijn.’

Om mensen te bereiken worden campagnes steeds interactiever. Ze bestaan uit video’s en posters die mensen massaal via social media kunnen delen. Goede voorbeelden zijn deze anti-alcohol campagne met monsters en deze videoposter van het Zweedse Kinderkankerfonds.

Reageer op artikel:
Deze campagne tegen kindermishandeling is ijzersterk
Sluiten