Deze dames hebben het ‘perfecte’ lichaam

Aldus een groot lingeriemerk...

Body & beauty

Het ‘perfecte’ vrouwenlichaam. Wat is dat? Hoe zit dat er uit? Bij Victoria’s Secret lijken ze het te weten: maatje 34 of minder, thigh gaps en een gespierde buik. Zij lanceerden een paar dagen terug een campagneposter vol met ‘perfecte lichamen’ maar of we het daar mee eens zijn?

Victoria’s Secret draait al een tijdje mee, maar weet met hun nieuwe campagne toch de verkeerde snaar te raken. Het bedrijf creëerde een poster met daarop 10 modellen vergezeld van de tekst ‘Het Perfect Lichaam’. Uhm hoezo? Veel vrouwen én bedrijven schrokken enorm: dit kun je toch niet maken?

Het lingeriemerk Dear Kate kwam al snel met een briljante tegenreactie: zij creëerden een poster met daarop 10 gewone vrouwen. Met als duidelijke boodschap: ‘dit is het perfecte lichaam!’ Inmiddels is er ook een petitie gestart, met als doel dat Vicotoria’s secret zich verontschuldigt voor haar campagne.

Wij begrijpen ook niet goed waarom Victoria’s Secret het nodig vond deze poster te maken. Ze weten toch dat hun klanten diverse lichaamstypen hebben? Wij zijn benieuwd of het bedrijf alsnog haar excuses maakt. Het is namelijk niet de eerste keer dat de concurrent met een gevatte reactie komt. Eerder vormde een Victoria’s Secret poster de inspiratie voor de campagne ‘Healthy is the New Skinny’.

Wat vind jij? Gaat Victoria’s Secret te ver met deze campagne? Laat het ons weten!

Update 07/11: Inmiddels heeft Victoria’s Secret de campagneslogan veranderd in ‘A body for everybody’.

Meer leuke content? Like ons op Facebook