Zit je in een dipje? Volg deze 5 stappen om je beter te voelen!

Iedereen zit wel ‘s in een dipje. En hoe normaal dit dan ook is, dit maakt het niet minder vervelend. Zit jij niet lekker in je vel? Volg de volgende 5 stappen en je zult merken dat je je snel weer beter voelt!

1. Mediteer

Meditatie is een natuurlijke manier om erachter te komen wat er in je hoofd omgaat. Ook leer je door middel van mediteren je geest te trainen. Het is dé manier om je hoofd te kalmeren, inzichten te krijgen en volledig tot jezelf te komen. Ja, het klinkt misschien een tikkie zweverig. Maar geef ‘t is een poging. Er zijn talloze methodes en technieken, dus er is voor ieder wat wils. Wie weet wat meditatie voor jou kan betekenen!

TIP: Mama meditaties: 13 simpele manieren om minder gestrest te zijn

2. Nuttig gezonde voeding

Heb je wel ‘s opgemerkt dat je aardig depri kan raken op het moment dat je een griepje te pakken hebt? Je lichaam en geest werken goed samen. En je weet wat ze zeggen; je bent wat je eet. Zorg dat je voldoende vezels, vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Stel een gevarieerd voedingsschema samen – inclusief liters water! – en probeer je er zoveel mogelijk aan te houden. Geloof me, deze tips wil je uitproberen!

3. Kom in beweging

Sporten is niet alleen goed voor je conditie, maar ook voor je gemoedstoestand. Wist je dat lichaamsbeweging ervoor zorgt dat je endorfine – het gelukshormoon – aanmaakt? Reden genoeg om de sportschool in te duiken! Tenminste.. Als je blij wordt van de sportschool. Kamp je met agressie en/of frustratie? Misschien is boksen dan meer iets voor jou. Of wat dacht je van dansen met je vriendinnen? Op die manier vergeet je zelfs dat je in een dipje zit, of zat!

Sport je liever thuis? Met deze fitness tools haal je de sportschool in huis!

4. Deel je gedachten

We maken ons vaker zorgen om dingen die iedereen overkomt. Wanneer je jouw gedachten deelt met een vertrouweling kom je er misschien wel achter dat jij niet de enige bent. En laten we eerlijk zijn, advies is altijd welkom. Vind je het moeilijk om over jouw gevoelens te praten of houd je ze liever voor jezelf? Schrijf ze dan van je af. Het klinkt misschien raar, maar het kan echt zorgen voor een opgelucht gevoel én inzichten. En zo kom je binnen no time uit dat dipje!

5. Positief denken

Hoe rot je je op dit moment ook voelt, er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Kun jij je die eerste hartbreuk nog herinneren? Toen voelde het alsof je er nooit meer bovenop zou komen. Maar moet je nu ‘s kijken! Probeer je negatieve gedachtes altijd om te zetten in positieve. Uiteindelijk leer je van deze situatie en zul je er sterker uitkomen. Met deze tips; you got this! 

Reageer op artikel:
Zit je in een dipje? Volg deze 5 stappen om je beter te voelen!
Sluiten