Dit is dé voedzame smaakmaker die er ook bij de kids in gaat!

Culinair

Pesto’s hebben niet altijd een gezond imago. Vaak vanwege de kaas en de olie. Echt onzin vinden wij. Pesto’s komen in allerlei variaties en smaken en zijn zo ongelofelijk eenvoudig zelf te maken. Nooit meer uit een potje, dat moeten jullie ons beloven!

5 stappen

1. kies je kruiden. Onze favoriet: basilicum en koriander. Neem ruim!
2. kies je olie. Wij gaan vaak voor een combinatie tussen een goede olijfolie en een omega-olie voor nog wat extra voedzaamheid.
3. kies je kaas of een vervanging voor kaas. Parmezaanse kaas is de traditionele toevoeging maar met feta maak je ook een hele lekkere pesto. Liever geen (minder) kaas of een keer iets anders? Je kunt ook een notenpesto maken en de kaas vervangen voor een flinke hand gemengde noten (ongezout en niet gebrand). Een combinatie kan natuurlijk ook.
4. kies je smaakmakers. Citroensap, peper, zeezout.
5. kies je extra’s. Wat je lekker vindt: zongedroogde tomaatjes, avocado, noten (mocht je die nog niet hebben gebruikt bij stap 3), pitten & zaden.

Je moet een beetje spelen met de verhoudingen er is geen goed of fout. De verhouding die wij nemen zie je op de foto. Blijft je pesto te droog, voeg dan wat water toe. Alles in de keukenmachine en mixen maar!

bluebelle.nl: hét platform voor food inspiratie en informatie om je eetpatroon stap-voor-stap gezond(er) te krijgen. Bekend van de SPINACH app en auteurs van het must-have kookboek voor ouders van de allerkleinsten: EASY PEASY. Meer info: www.bluebelle.nl | www.easypeasykids.nl

Meer leuke content? Like ons op Facebook