Gezondheid 30 mrt 2019 Inga Stoit

Deze gewoonte kan je stofwisseling behoorlijk dwarsbomen

Onze stofwisseling wordt onder andere bepaald door: onze genen, de manier waarop we eten en de lichamelijk beweging die we wel of niet krijgen.

Maar daarmee is het cirkeltje nog niet rond! Genoeg slaap is namelijk van extreem belang om een goede stofwisseling te krijgen.

Dus wat is het gevolg?

Slaapgebrek is van invloed op de stofwisselingsprocessen in ons lichaam. Als je te weinig slaapt kunnen je hormonen hier onder lijden en dit kan voor meer eetlust zorgen. Zelfs één slechte nacht kan al roet in het eten gooien. Laat staan meer van dit soort nachten. Hier kunnen gewichtsproblemen door ontstaan en ook andere problemen met de gezondheid.

Een goed werkende stofwisseling zorgt ervoor dat onze cellen blijven functioneren. Dit gaat om je hart, je hersenen, je bloedstroom, je organen en etc. Zodra het aantal uren slaap niet bijdraagt aan de ondersteuning hiervan heb je een groot probleem.

LEES OOK: 3 Fabels over het metabolisme (die afvallen in de weg zouden staan).

Maak van slapen een prioriteit

Maak slapen om die reden een prioriteit. Dit zijn onze tips om beter te kunnen inslapen:
1. Kijk niet meer zo laat ‘s avonds nog op je telefoon, het blauwe licht zorgt er namelijk voor dat je langer wakker blijft.
2. Probeer magnesium tabletten. Deze kunnen je helpen met inslapen omdat je er ontspannen van wordt.

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum

Ontvang de leukste artikelen in jouw inbox

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang de best gelezen artikelen over je leven als vriendin, partner, moeder en overall powervrouw in je mailbox.

Reageer op artikel:
Deze gewoonte kan je stofwisseling behoorlijk dwarsbomen
Sluiten