Hè? Bij deze etalagepoppen zie je gewoon de ribben!

Body & beauty

Of het nu om levende of winkelmannequins gaat, een maatje meer of minder zijn trends die elkaar de afgelopen jaren flink hebben afgewisseld in de modewereld. Totdat we dit tegenkwamen op internet.

De winkelende Emily Robins (25) uit Nieuw-Zeeland bracht een bezoekje aan winkelketen Glassons en stuitte op de onderstaande mannequin. Een duidelijk graatmagere mannequin die ook nog eens een bikini droeg, waardoor de ribben werden benadrukt. Emily stond versteld en tweette de foto en zei: “Mensen ongemakkelijk laten voelen, is de makkelijkste manier om ze iets te laten kopen.”

Jong publiek

Nu zullen catwalkmodellen nooit maatje 42 hebben, maar is dit niet wat overdreven? Na een kleine research naar Glassons, kwamen we tot de conclusie dat de kleding die ze verkopen ook nog eens bedoeld is voor jonge meiden. Nee, dan zijn die in-store mannequins echt een verschrikkelijk goed voorbeeld! Baas Graeme Popplewell zegt dat het BMI van de mannequin dik in orde is en reageert hierop:

“Door de manier waarop de mannequins staan, worden de ribben zichtbaar op een natuurlijke manier, net zoals het in het echt zou zijn. Door de stand van de lichten in de winkel krijgen de ribben nog meer nadruk.”

Ehm, ja. De zichtbaarheid van de ribben heeft inderdaad niet per se te maken met het aantal kilo’s dat je weegt, maar als je naar de proporties kijkt, kunnen we concluderen dat het model te dun is. Glassons is niet de eerste winkelketen die met deze mannequins werkt. Primark en La Perla hebben de etalagepoppen inmiddels verwijderd. Wat vinden jullie? Kunnen deze mannequins in een winkel staan, of niet?

Meer leuke content? Like ons op Facebook