Inga Stoit
Inga Stoit Eten 17 apr 2019

Het mediterrane dieet: lekker eten gecombineerd met afvallen

Mag je wel en niet eten?

Het dieet bestaat merendeels uit plantaardig voedsel. Denk aan: noten, bonen, volle granen, fruit en groenten en oliën. Zout maakt plaats voor verse kruiden en boter voor olijfolie, dat zijn de vuistregels. Rood vlees wordt niet veel binnen dit dieet gegeten, maximaal 1 keer per week. Kip wordt 1 a 2 keer in de week gegeten en dat geldt ook voor vis. Fruit en groenten worden in grote hoeveelheden gegeten, wat niet erg is in verband met de hoeveelheid antioxidanten. Deze gaan veroudering tegen en een reeds van ongewenste aandoeningen. Daarnaast worden noten in grote hoeveelheden geconsumeerd. Let wel: noten zijn aardig calorierijk, dus als je dit dieet wil gaan volgen moet je dat in gedachten houden. In deze warme landen zie je vaak witte broden, maar dat is niet wat binnen dit dieet wordt geconsumeerd. Wit wordt vervangen voor volkoren en vaak worden de volkoren broden slechts met olijfolie gegeten.

LEES OOK: Oei! Maak jij deze fouten ook bij het bereiden van vis?

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
Het mediterrane dieet: lekker eten gecombineerd met afvallen
Sluiten