#I’mNoAngel Merken halen uit naar het ideaalbeeld van Victoria Secret

Body & beauty

Lingeriemerk Curvy Kate en kledingwinkel Lane Bryant maakte beiden de veelbesproken advertentie ‘echte vrouwen’ van Victoria’s Secret na. Het doel? Het onrealistische ideaalbeeld de wereld uit helpen.

Actie 1: Curvy Kate

De nieuwe reclamefoto van Curvy Kate is onderdeel van de campagne rond hun wedstrijd in Amerika. Het merk is namelijk op zoek naar modellen die ‘echte vrouwen’ vertegenwoordigen, inclusief imperfecties en rondingen. ‘Wij maken prachtige lingerie en zwemkleding die iedere vrouw moet staan, maat 36 of maat 44, een zandloper of een peer. Onze modellen moeten hen representeren.’

De campagne van Victoria Secrets

Victoria’s Secret

De campagne van Victoria’s Secret veroorzaakte bij de lancering heel wat ophef, het merk beweert namelijk dat de vrouwen in hun campagne een weerspiegeling zijn van ‘echte vrouwenlichamen’. Dat schoot bij veel mensen in het verkeerde keelgat, omdat de doorsnee vrouw geen afgetraind supermodel is.

Actie 2: #ImNoAngel

Ook kledingmerk Lane Bryant begon een campagne: #ImNoAngel. De gemiddelde vrouw met met maat 40-42 moet zich, volgens het merk, sexy voelen in haar kleding. Dat is pas echt mogelijk als de kleding ook door modellen met grotere maten wordt gepromoot. Volgens het merk geven de Victoria’s Secret-modellen andere vrouwen het gevoel dat ze ‘minder’ zijn. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?


Juich jij deze acties toe, of vind je het overdreven? Laat het weten op onze Facebook.

Lees ook: Deze 23 modellen laten zien dat de term ‘plus-size’ nergens op slaat