In 10 minuten stressvrij

Met deze 5 yogaposes

Body & beauty

Je hoeft niet per se je benen in je nek te kunnen leggen om je voordeel te doen met yoga. Met deze vijf oefeningen voel je je, binnen tien minuten, weer fris en energiek!

30 SEC: Brug

Ga op je rug liggen met je knieën gebogen boven je enkels. Leg je armen langs je lichaam en duw vervolgens, terwijl je je voeten op de grond houd, je heupen naar boven. Hou deze aanspanning een halve minuut vast.

1 MIN: Bird Dog

Begin op handen en knieën en span je buik aan. Til vervolgens je linker arm op, parallel met de vloer, en strek daarna op dezelfde hoogte je rechter been omhoog. Wissel na een halve minuut van been.

30 SEC: Boomhouding

Ga rechtop staan en duw je linker hiel tegen je rechter enkel aan. Plaats je handen voor je borst in bidpositie en strek ze daarna langs je hoofd uit naar boven. Hou vast!

15 SEC: Stevige stand

Begin rechtop met je benen en enkels tegen elkaar aan. Breng vervolgens je heupen naar achter, alsof je wilt gaan zitten, en strek je armen uit langs je hoofd. Hou deze positie 15 seconden vast.

15 SEC: Cobra

Ga op je buik liggen met je gezicht naar beneden, tenen en handenpalmen op de vloer. Breng vervolgens je borst omhoog terwijl je je handen onder je schouders houd en je bovenlichaam ontspannen blijft.