Het Killerbody dieet van Fajah Lourens; is het wat voor jou?

Nadelen van het Killerbody dieet

Te veel verandering in 1 keer
De boeken kopen en lezen, je boodschappen aanpassen op wat je wel en niet mag eten. Een andere vorm van koken en eten en daarna ook een geheel nieuw sportregime uitvoeren. Dit kan voor veel mensen teveel verandering zijn in een korte periode van tijd. Zeker als je ernaast een drukke baan hebt of een gezin onderhoudt, kan het dieet een te grote verandering in levensstijl met zich mee brengen, waardoor het lastiger is om vol te houden.

Het hongergevoel
Fajah Lourens zegt in haar boek dat het hongergevoel omarmd moet worden en dat je hier langzamerhand aan went. Het is de bedoeling dat je dit signaal leert te negeren, om optimale resultaten te behalen. Dit is voor veel deelnemers een hele lastige opgave. Je lichaam geeft aan dat het energie nodig heeft in de vorm van eten. Dit signaal kan alles overheersend worden.

Een structureel calorieentekort
Het Killerbody plan geeft aan dat je na een uitgebreide meting bij een dietist, een structureel calorieentekort moet inbouwen. Door elke dag 200 tot 500 minder calorieen tot je te nemen dan je nodig hebt, val je het snelst af. Dit is heel lastig vol te houden, blijkt uit meerdere onderzoeken.

Korte termijn resultaten
Het Killerbody dieet is voornamelijk gericht op de korte termijn, namelijk 12 weken in totaal. Uit veel onderzoeken is echter gebleken dat slechts 10% van de deelnemers aan een dieet de veranderingen structureel weten door te voeren in het dagelijkse leven. De kans op terugval bij een extreem dieet zoals het Killerbody dieet is daarom groot.

Benieuwd naar de voor- en nadelen van het Sonja Bakker dieet en het Atkins dieet? Wij hebben het uitgezocht!

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
Het Killerbody dieet van Fajah Lourens; is het wat voor jou?
Sluiten