Sherita Jager
Sherita Jager | LinkedIn Kids 21 jul 2019

Gaan jouw kinderen gezonder eten dankzij ALDI?

Kindermarketing is aan strenge eisen verbonden, en dat is maar goed ook. Maar dat kindermarketing ook omgezet kan worden tot iets positiefs laat ALDI zien met hun nieuwe campagne. Vanaf volgend jaar gaat de supermarktketen gezonde producten voor kinderen namelijk op een leuke manier stimuleren.

Gezonde producten extra aantrekkelijk

Vanaf januari 2020 zal ALDI verschillende Schijf van Vijf-producten – voorzien van aantrekkelijke Disney- en Carsfiguren – in het assortiment opnemen. Op deze manier wil ALDI het aantrekkelijker maken voor ouders én kinderen om te kiezen voor gezonde voeding. Tijdens de introductie volgend jaar zal er ook extra aandacht komen voor gezondere keuzes. ALDI werkt nauw samen met JOGG – Jongeren op Gezond Gewicht.

Overgewicht tegengaan

In Nederland is één op de zeven kinderen te zwaar. De stap om gezonde voeding te promoten is onderdeel van een langer lopend project van ALDI. Vorig jaar verwijderde het merk kinderfiguren op ongezonde voeding en introduceerde zij als eerste supermarkt in Nederland een minimumleeftijd voor energiedrankjes. “Met deze nieuwe Schijf van Vijf-lijn, voorzien van Disneykarakters, zetten we weer een volgende stap en maken we het jonge gezinnen makkelijker om voor een gezond alternatief te gaan”, aldus Nadie Winde, Manager Corporate Responsibility.

Dit vind je misschien ook interessant: Wat als je kind meer weegt dan gemiddeld? Alles wat je moet weten over overgewicht bij kinderen

Lekkere tussendoortjes niet altijd makkelijk

Een gezond tussendoortje is niet altijd makkelijk om te kiezen. Daarnaast zijn er ongezonde producten die er veel lekkerder uitzien. En hoewel steeds meer ouders bezig zijn met het aantrekkelijk maken van gezond eten, denk aan de bento lunchtrommel, heeft niet iedereen daar tijd voor. Een duwtje in de juiste richting is dan ook heel welkom. De nieuwe kinderlijn bestaat uit mineraalwater, mini-rijstwafels, volkorenbolletjes, snoeptomaatjes, zoete appeltjes, minibanaantjes, yoghurtdrink, pakjes halfvolle melk, appelmoesjes zonder toegevoegde suiker, smeerkaas kids 30+, snoepworteltjes en snackkomkommers. Het voornemen is om deze lijn in 2021 verder uit te breiden.

 

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
Gaan jouw kinderen gezonder eten dankzij ALDI?
Sluiten