Body 12 mei 2019 Redactie

Deze simpele meditatie oefening is ideaal voor moeders

Oh nee! Je baby spuugt je met liefde gekolfde moedermelk over zijn nieuwe outfit. Je poetst de vlekken eruit, haalt een doekje over de bank en dweilt de vloer. Zo, nu is het tijd om eventjes achterover te hangen. Tenminste dat dacht je. Je baby begint precies op dit moment keihard tee krijsen.

We houden onwijs veel van onze kids, maar af en toe brengen ze de meest heftige emoties naar boven. Om een uitbarsting te voorkomen is meditatie hét middel. Voel je een woedeaanval opkomen? Volg deze stappen om jezelf te herinneren aan hoe mooi het moederschap is én om helemaal zen te raken. You got this! 

Meditatie oefening:

1. Doe je ogen dicht en plaats beide handen op je hart.

2. Adem diep in en denk aan alle redenen waarom je van je baby houdt.

3. Laat de kracht vanuit je hart naar je handen vloeien, en vervolgens weer terug naar je hart.

4. Haal nog een keer diep adem en wordt één met je innerlijke moederkracht.

5. Praat jezelf moed in: “Omdat ik moeder ben, kan ik alles aan.” “Met mijn moederhart krijg ik alles voor elkaar.”

6. Haal nog een keer diep adem en haal kracht uit deze gedachtes en liefde.

7. Open je ogen en ga na hoe je je voelt.

8. Herhaal de oefening eventueel tot je helemaal zen raakt.

via GIPHY

 

LEES OOK: Zit je niet zo lekker in je vel? Zó kom je bij je moedergevoel

Ontvang de leukste artikelen in jouw inbox

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang de best gelezen artikelen over je leven als vriendin, partner, moeder en overall powervrouw in je mailbox.

Reageer op artikel:
Deze simpele meditatie oefening is ideaal voor moeders
Sluiten