Redactie
Redactie Body 12 mei 2019
Leestijd: 1 minuut

Deze simpele meditatie oefening is ideaal voor moeders

Oh nee! Je baby spuugt je met liefde gekolfde moedermelk over zijn nieuwe outfit. Je poetst de vlekken eruit, haalt een doekje over de bank en dweilt de vloer. Zo, nu is het tijd om eventjes achterover te hangen. Tenminste dat dacht je. Je baby begint precies op dit moment keihard tee krijsen.

We houden onwijs veel van onze kids, maar af en toe brengen ze de meest heftige emoties naar boven. Om een uitbarsting te voorkomen is meditatie hét middel. Voel je een woedeaanval opkomen?

Meditatie voor moeders

Volg deze stappen om jezelf te herinneren aan hoe mooi het moederschap is én om helemaal zen te raken. You got this! 

  1. 1Doe je ogen dicht en plaats beide handen op je hart.
  2. 2Adem diep in en denk aan alle redenen waarom je van je baby houdt.
  3. Laat de kracht vanuit je hart naar je handen vloeien, en vervolgens weer terug naar je hart.
  4. Haal nog een keer diep adem en wordt één met je innerlijke moederkracht.
  5. Praat jezelf moed in: “Omdat ik moeder ben, kan ik alles aan.” “Met mijn moederhart krijg ik alles voor elkaar.”
  6. Haal nog een keer diep adem en haal kracht uit deze gedachtes en liefde.
  7. Open je ogen en ga na hoe je je voelt.
  8. Herhaal de oefening eventueel tot je helemaal zen raakt.

Mindful opvoeden: zo doe je dat

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Iedere zaterdag het beste van Famme in je mailbox

Begin je weekend goed met de mooiste verhalen van Famme

Reageer op artikel:
Deze simpele meditatie oefening is ideaal voor moeders
Sluiten