Met deze 4 tips wordt bakken een stuk gezonder

Claire Easy Peasy 18 nov 2015 Eten

Ga je bakken in december? Pepernoten, speculaas of anders lekkers? Met deze ideeën kun je dat wat je maakt net een tikkie voedzamer maken zodat je creatie niet enkel uit geraffineerde suiker(s), boter en witmeel bestaat.

1. Vervang dierlijke zuivel (koemelk) af en toe ook eens voor plantaardige zuivel (amandelmelk, kokos-rijstmelk, havermelk)

2. Zoet bijft zoet maar vaak bevatten honing, ahornsiroop, kokosbloesemsuiker of oerzoet net wat meer voedingsstoffen dan de geraffineerde witte (tafel)suiker. Gepureerde banaan of dadels zorgen ook voor een flinke zoete smaak aan je taart, cake of koekje.

3. Witmeel of –bloem vervang je gemakkelijk door spelt-, boekweit, amandel- of volkorenbloem/meel.

4. Chocolade liefhebber? Ga voor puur, dit bevat in ieder geval minder suiker en melkpoeder.

Wist je dat je nog veel meer met havermout kunt doen dan alleen opeten? Wat lees je hier >

Bluebelle.nl: online platform voor food inspiratie en informatie om je eetpatroon stap-voor-stap gezond(er) te krijgen. Thuishaven van EASY PEASY o.a. bekend van de must-have kookboeken Easy Peasy & Easy Peasy Family.

Reageer op artikel:
Met deze 4 tips wordt bakken een stuk gezonder
Sluiten