Chiara Izelaar
Chiara Izelaar Mind 16 jul 2019

10 x zo motiveer je jezelf om weer te gaan sporten

‘Volgende week maandag ga ik ÉCHT beginnen met sporten!’ Misschien is dit wel de meest voorkomende leugen ooit. Het valt ook niet mee om de motivatie te vinden met onze drukke agenda’s. Maar hoe verleidelijk die bank dan ook is, op deze manieren motiveer jij jezelf om in beweging te komen.

1. Maak een lijstje

Waarom wil je (weer) gaan sporten? Van fit worden tot een betere conditie en in shape komen: schrijf alle redenen op een lijstje. Plak deze aan je koelkast om jezelf dagelijks te herinneren aan waarom je weer in beweging wil komen.

2. Visualiseer je doel

Heb je een foto van toen je jouw figuur perrrrrrfect vond? Of is er toevallig een celeb wiens lichaam jij adoreert? Print deze uit en hang ‘m naast het bovenstaande lijstje.

Lees ook: Dit zijn de meest effectieve sporten om af te vallen

3. Vind een sportbuddy

Samen is sterker dan alleen, en dat geldt ook in de sportschool. Wanneer je samen met je moeder, zus, vriend of collega sport motiveren jullie elkaar keer op keer om toch eventjes aan jullie dagelijkse dosis lichaamsbeweging te komen.

4. Go shopping

Nee, natuurlijk heb je geen motivatie als je in je oude kloffie de sportschool binnen moet wandelen. Een nieuwe sportuitrusting maakt dat je er weer helemaal zin in hebt! Enne, shoppen is een work out op zich, dus je slaat eigenlijk twee vliegen in één klap!

5. And some more shopping

Scoor een fantastisch nieuw jurkje, spijkerbroek of badpak. Maar dan net een maatje kleiner. Huh? Jazeker. Op deze manier heb je iets om naartoe te streven. En zal het als een overwinning voelen om je nieuwe aanwinst ein-de-lijk aan te trekken.

Lees ook: Waarom sporten je seksleven een boost geeft

6. De juiste voeding

Sporten kost onwijs veel energie, dus het is logisch dat je lichaam de juiste brandstof nodig heeft. Ga daarom voor gerechten die jouw energieniveau een kick geven, zoals havermout, kip en bananen.

7. Beloning

Een work out is eigenlijk al een beloning voor je lichaam. Sporten geeft je meer energie, maakt je fit en gezond. Maar om er een schepje bovenop te doen kun je jezelf natuurlijk belonen met een aflevering van je favo serie.

8. Kies jouw work out

Is hardlopen niet jouw ding? Forceer jezelf dan niet om dit wél te doen, dit werkt alleen maar averechts. Er zijn talloze manireen om in beweging te komen. Dus kies een work out uit die jij leuk vindt!

Lees ook: Sport je liever thuis? Met deze fitness tools haal je de sportschool in huis!

9. Maak het leuk

Fiets door een natuurrijke omgeving. Zet je favo muziek op tijdens je HITT training. Kijk je guilty pleasure serie wanneer je je uitslooft op het cardio apparaat. Kortom; maak het leuk!

10. Verander je perceptie

Zie sporten niet als ‘a must’, maar als ontspanningsmoment. Het is hét moment van de dag waarop je al je frustraties eruit kunt zweten, je focus volledig op jezelf is gericht en je werkt aan je gezondheid. You go girl! 

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
10 x zo motiveer je jezelf om weer te gaan sporten
Sluiten