Bedrock
Bedrock Kids 12 apr 2022

Goed nieuws voor de bewuste ouder: Nina Pierson komt met stijlvolle én wasbare luiers

Goed nieuws horen we maar al te graag. In een wereld waarin we zwemmen in het plastic en bijna identiteitsloos zijn zonder social media, kunnen we een flinke dosis goede daden en nieuwtjes goed gebruiken. Er gaat namelijk ook een hele hoop góed. Daarom trappen we de week graag af met goed nieuws. Vandaag: eindelijk stijlvolle en wasbare luiers op de markt gebracht. En wel door Nina Pierson, founder van BEDROCK Magazine. Dit deed ze in samenwerking met luiermerk Billy Wonder. Hoe tof?

De bewuste moeders en vaders onder ons kunnen een gat in de lucht springen: want ein-de-lijk zijn er wasbare én schattige luiers voor baby’s. Wasbare luiers zijn een stuk duurzamer dan de katoenen variant, omdat je niet elke luier weggooit (wat er héél wat zijn als je een kleine hebt), maar kan blijven hergebruiken. Een heus win-win dus.

De collectie is gelanceerd door Mama’en (boek- en podcastplatform van Pierson) in samenwerking met luiermerk Billie Wonder. De capsule collectie voor de modebewuste baby bestaat uit 3 luier dessins en 2 luiertassen. Door het gebruik van hennep in plaats van katoen zijn de luiers een stuk duurzamer.

De bezige zoemende bij

Voor het ontwerp van de luiers heeft Pierson contact gezocht met Froukje den Nijs van Froukje Illustrations. Zij heeft inspiratie gehaald uit haar lievelingsdier: de bij. Ook wilt ze hier een mooie boodschap mee delen: er moet meer bewustwording komen voor de bij. Het kleine wezentje speelt een belangrijke rol in ons ecosysteem en de bestuiving is noodzakelijk voor meer dan 75 procent van alle gewassen.

Belangrijk diertje dus en dat kan je zien in de ontwerpen. Er zijn mooie bloempatronen en paarse tinten terug te vinden, waar de bij zich aangetrokken tot voelt. Lila knopen staan voor lavendel, dropplant en druifkruid: de favoriete planten van de bij.

Fan van hennep

Wasbaar is herbruikbaar, en dat is maar goed ook. Jaarlijks gooien we in Nederland 1 miljard (!) wegwerpluiers weg. Billie Wonder is dan ook het allereerste merk in Nederland dat zijn luiers van hennep maakt. We like!

Hennep voedt de grond waarop het groeit in plaats van dat het deze uitput. Ook zijn er geen chemicaliën nodig voor de productie, het groeiproces is korter en er komt veel minder water aan te pas. Katoen belast de aarde, maar hennep geeft er juist veel aan terug.

Steef Fleur lanceerde Billie Wonder als merk in februari van dit jaar. Haar doel is om hennepluiers de nieuwe status quo te maken om zo de hoeveelheid overtollig afval te beperken. Wij zijn fan!

Mama’en en Billie Wonder

De collectie van Mama’en en Billie Wonder is te vinden op de website van Billie Wonder. De Daytime luier bedraagt €35, de Trialkit €80 en de Fullkit €540. De samenwerking stelt ouders in de gelegenheid om hun baby’s in iets verantwoords én stijlvols te hijsen. Dat is nog eens écht luieren.

Dit artikel verscheen eerder bij onze collega’s van Bedrock.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Iedere zaterdag het beste van Famme in je mailbox

Begin je weekend goed met de mooiste verhalen van Famme

Reageer op artikel:
Goed nieuws voor de bewuste ouder: Nina Pierson komt met stijlvolle én wasbare luiers
Sluiten