Ontbijt jij vaak met een banaan? Dan moet je dit even lezen

Body & beauty

We hebben slecht nieuws voor de bananenlovers onder ons! Het is een ideaal ontbijtje, maar toch is het niet zo handig om er je dag mee te beginnen. Tenminste, dat zegt Dr. Daryl Gioffre op Byrdie.

Dat er in één banaan erg veel suiker zit (25%) wist je wellicht al. Die suikers zijn natuurlijk, dus zeker niet slecht voor je, maar ze zorgen er wel voor dat je al snel weer honger krijgt. Daarnaast gaat een banaan gisten in je lichaam, waardoor het je metabolisme verstoort. Wat weer een minder goede stoelgang veroorzaakt.

Maar wat dan wel?

Nu hoef je niet direct al je bananen de deur uit de gooien. Je kunt ze prima eten als ontbijt, als je er maar iets anders bij eet dat wél ‘vult’. Zo word je niet tussen je ontbijt en lunch hangry (ofwel: chagrijnig door de honger). Gioffre: ‘Ga liever voor een product waar gezonde vetten in zitten. Die neutraliseren als het ware de effecten die een banaan heeft op je lichaam.’ Beter kun je je bananenontbijt dus aanvullen met een bakje havermout, wat fruit en kaneel. Als je wat minder tijd hebt, zijn rijstwafels met daarop een dikke laag pindakaas en stukjes banaan je beste vriend. Is het zondag? Ga dan eens voor bananenpoffertjes!

Ook lekker met banaan: Quinoa Granola.

Meer leuke content? Like ons op Facebook