Inga Stoit
Inga Stoit Gezondheid 18 feb 2019

Verrukkelijk ontbijtje: pindakaas, abrikoos en chocolade granola

Een goed en lekker ontbijt zorgt voor goede energie! Deze granola is heerlijk, dan wil je zeker het ontbijt niet overslaan. Daarnaast zitten er voldoende eiwitten in om energie voor de hele dag te hebben.

Het is ook nog eens heel eenvoudig om te bereiden. Win-win! Zo maak je het:

Ingrediënten (voor 15 porties):

– Bakspray (voor de bakplaat)
– 30 gram cacaopoeder
– 120 gram honing
– 200 gram vanille extract
– 170 gram afgebrokkelde chocolade (stukjes puur of melk)
– 400 gram havermout
– 20 gram pindakaas
– 75 gram kokosolie
– 75 gram cacao nibs
– 1 abrikoos

MAAK OOK: Easy does it! Lekker: havermout bananen pannenkoekjes (slechts 3 ingrediënten).

Bereiden:

1. Verwarm de oven voor op 175 graden. En spray een bakplaat in met bakspray.

2. Pak een grote schaal en meng hier het havermout en het cacaopoeder in. Doe de pindakaas, honing en de kokosolie in een steelpannetje en verwarm deze op het fornuis. Roer het geheel en doe het vanille extract erbij. Roer ongeveer 2 minuutjes.

3. Doe het pindakaas mengsel in de grote schaal met havermout en het cacaopoeder. Hussel dit en giet het uit over de bakplaat.

4. Bak de granola 45 minuten lang en roer dit iedere 15 minuten. Laat de granola afkoelen en strooi hier de cacao nibs en de chocolade overheen. Berg het op in plastic bakjes zodat je er iedere dag een kunt pakken.

5. Als de ochtend is aangebroken giet je het granola mengsel over kwark, yoghurt of plantaardige melk. Hierna halveer je een abrikoos en voeg je dit toe aan het bakje. En tot slot laat je flinke druppels pindakaas over het ontbijtje druppelen. Tast toe!

Tip: Je kunt er ook nog chiazaad en kokosrasp aan toevoegen, dan wordt het extra vullend en gezond!

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
Verrukkelijk ontbijtje: pindakaas, abrikoos en chocolade granola
Sluiten