Raap-speelgoed-op-squat + 6 andere moeder workouts

Die je waarschijnlijk al doet

Body & beauty

Heb je een baby, dan heeft sport waarschijnlijk niet je hoogste prioriteit. Maar vergis je niet! Je hoeft niet naar de sportschool, want stiekem leef jij je al iedere dag uit in je eigen huis. Voor een kind zorgen is een zware workout, zwaarder dan de gemiddelde Zumba-les.

Waarschijnlijk heb jij onderstaande workouts al gedaan vandaag. Het enige wat je nodig hebt is een baby om de oefeningen uit te kunnen voeren.

1. De hoge-stoel-lunges

Zit je kind onder de smurrie zoals spaghetti met tomatensaus, in zijn hoge stoel? Ga dan voor hem staan en doe je rechter been naar achter. Wanneer je kind met eten gaat gooien maak je een diepe lunge. Hop, train die benen en vang het eten op zodat het niet op je gedweilde vloeren valt. Herhaal talloze keren per been totdat je kind klaar is met eten.

2. De zo-gaat-het-dames-paard


Ga op de rand van een stoel zitten, benen samen. Zet je kind op je knieen met zijn gezicht naar je toe. Houd zijn armen vast en begin met je hakken op te tillen en neer te zetten. Net zo snel totdat je baby hobbelt en lacht. ‘Zo gaat het damespaard, het damespaard, het damespaard…’ Binnen no-time heb jij je beenspieren getraind. Daar kan geen Billy Banks tegenop.

3. Het eindeloze-sprintje-trap-op-trap-af

Ren gedurende de dag regelmatig de trap op en af op zoek naar items die je kind rond heeft laten slingeren. Bonuspunten voor vergeetachtige moeders.

4. Het baby-kan-vliegen-bankdrukken

Ga plat op je rug op de grond liggen en houd je baby stevig vast. Buig je ellebogen en breng de baby dichtbij je borstkas recht je armen en laat je baby ‘vliegen’. Herhaal 20 keer of stop wanneer je baby op je gezicht spuugt of kwijlt (we spreken uit ervaring).

5. De kinderwagen-in-de-auto-techniek

Zet je kind in de auto en voel hoe je je buikspieren, billen en armen aanspant in deze onmogelijke houding met een kind vast. Zit je kind helemaal goed? Klap je de buggy die naast de auto staat in. Rechte rug, door je benen zakken, vanuit je benen tillen en leg het gevaarte (je had toch een extra LICHTE versie uitgekozen?!) voorzichtig in de kofferbak. Span ondertussen je buikspieren licht aan.

6. De Albert Heijn-crunch (of Lidl, Aldi, Jumbo, waar-je-ook-maar-shopt)


Met je baby op je arm probeer je 200 kilo aan boodschappen uit de auto te tillen. Van je auto naar de keuken. Doe dit herhaaldelijk totdat je alle boodschappen in huis hebt staan of wanneer je kramp krijgt. Bewonder dan even je bicep in de autoruit. Waarom zou je een abonnement op de sportschool nemen wanneer je een bonuskaart hebt?

7. De raap-speelgoed-op-squat

Zet je benen ietsje wijder dan je heupen in een kamer die bezaaid ligt met speelgoed. Houd je rug recht (billen naar achter) en je kind goed vast. Ga diep door je knieën en raap met je vrije arm de blokjes Duplo op waar je al drie keer je nek over hebt gebroken. Druk je hakken diep in de grond en ga weer staan. Herhaal dit bij alle 999 blokjes in de kamer.

Tandje erbij doen? Kijk dan deze video van de Nederlandse Fitmom Marjolein:

Wat is jouw favoriete mama-work-out? Hoeveel kun jij er van dit lijstje afstrepen?

Meer leuke content? Like ons op Facebook