Schokkend? De nieuwste American Apparel ad

Bloot om een reden?

Thuis

Oh, oh, oh, kledingmerk American Apparel heeft weer een hoop commotie gecreëerd met hun nieuwste campagne. Vooral in het conservatieve deel van Amerika hebben ze geen goed woord over voor de beeltenis van de van origine Bangladese Maks.

In de campagne zien we Maks die werkt voor American Apparel en zich topless liet afbeelden. Made in Bangladesh lezen we over de borsten van Maks. Opgegroeid in moslimtraditie verhuisde Maks al jong naar Californië waar ze uiteindelijk haar eigen pad koos en het moslimgeloof vaarwel zei.

Controversieel

American Apparel, die recentelijk ook het onderstaand 62-jarige model afbeelde in een campagne reageert op de vragen van de pers. Het is namelijk nogal brutaal om te kokketeren met een land waarin feminisme dan wel gestimuleerd wordt, maar de Islam nog steeds dé religie van het land is:

She is a merchandiser who has been with American Apparel since 2010. Born in Dhaka, the capitol of Bangladesh, Maks vividly remembers attending mosque as a child alongside her conservative Muslim parents. At age four, her family made a life-changing move to Marina Del Rey, California. Although she suddenly found herself a world away from Dhaka, she continued following her parent’s religious traditions and sustained her Islamic faith throughout her childhood. Upon entering high school, Maks began to feel the need to forge her own identity and ultimately distanced herself from Islamic traditions. A woman continuously in search of new creative outlets, Maks unreservedly embraced this photo shoot.

She has found some elements of Southern California culture to be immediately appealing, but is striving to explore what lies beyond the city’s superficial pleasures. She doesn’t feel the need to identify herself as an American or a Bengali and is not content to fit her life into anyone else’s conventional narrative. That’s what makes her essential to the mosaic that is Los Angeles, and unequivocally, a distinct figure in the ever-expanding American Apparel family. Maks was photographed in the High Waist Jean, a garment manufactured by 23 skilled American workers in Downtown Los Angeles, all of whom are paid a fair wage and have access to basic benefits such as healthcare.

Wat vinden jullie van deze campagne? Praat mee op onze facebook.

Meer leuke content? Like ons op Facebook