Schokkende campagne #Stopthebeautymadness

Advertenties die wakker schudden

Body & beauty

‘Als ik maar mooi ben dan voel ik me vast ook beter…’ Nog steeds worden vrouwen omgeven door te veel externe beelden, meningen en suggesties dat je pas gelukkig en succesvol zult zijn als je dun, mooi, jong of blank bent.

De campagne #stopthebeautymadness probeert daar verandering in te brengen door ons te shockeren via hun beelden met bijbehorende innerlijke gedachten van vrouwen. De eerlijke en soms pijnlijke advertenties geven de gekte weer van het ‘moeten’ voldoen aan beauty standaarden.

Innerlijke schoonheid

De bedenkers ontwikkelden 25 advertenties die ingaan op het idee dat de schoonheid van een vrouw haar waarde bepaalt. Vrouwen zouden minder bezig moeten zijn met die standaard en in plaats daarvan hun uniekheid en innerlijke (en uiterlijke) schoonheid omarmen.

Nieuw perspectief

Stop The Beauty Madness laat beelden zien die zowel met gewicht, ras, leeftijd als uiterlijke kenmerken te maken hebben. Dunne vrouwen, gespierde vrouwen en oude vrouwen worden niet geweerd in deze discussie. De beelden komen bewust van stockbureaus en de teksten stellen innerlijke monologen voor. Het doel van de campagne is om jonge meisjes en vrouwen een nieuw perspectief te geven op hoe bepaalde beelden beoordeeld worden.

Wat vinden jullie? Slagen ze hierin?

Bekijk de mooie campagne, inclusief video’s en blogs hier.

Meer leuke content? Like ons op Facebook