Schokkende campagne #Stopthebeautymadness

Muriel Oonincx 11 jul 2014 Beauty

‘Als ik maar mooi ben dan voel ik me vast ook beter…’ Nog steeds worden vrouwen omgeven door te veel externe beelden, meningen en suggesties dat je pas gelukkig en succesvol zult zijn als je dun, mooi, jong of blank bent.

o-WHATDOIWANTJULY-570

De campagne #stopthebeautymadness probeert daar verandering in te brengen door ons te shockeren via hun beelden met bijbehorende innerlijke gedachten van vrouwen. De eerlijke en soms pijnlijke advertenties geven de gekte weer van het ‘moeten’ voldoen aan beauty standaarden.

o-NOTACOPYJULY-570

o-NOTAMANJULY-570

o-WHATSWRONGWITHTHISJULY-570

Innerlijke schoonheid

De bedenkers ontwikkelden 25 advertenties die ingaan op het idee dat de schoonheid van een vrouw haar waarde bepaalt. Vrouwen zouden minder bezig moeten zijn met die standaard en in plaats daarvan hun uniekheid en innerlijke (en uiterlijke) schoonheid omarmen.

Nieuw perspectief

Stop The Beauty Madness laat beelden zien die zowel met gewicht, ras, leeftijd als uiterlijke kenmerken te maken hebben. Dunne vrouwen, gespierde vrouwen en oude vrouwen worden niet geweerd in deze discussie. De beelden komen bewust van stockbureaus en de teksten stellen innerlijke monologen voor. Het doel van de campagne is om jonge meisjes en vrouwen een nieuw perspectief te geven op hoe bepaalde beelden beoordeeld worden.

o-WHITEENOUGHJLY-570

o-THEREYETJULY-570

o-SUPERSMARTJULY-570

Wat vinden jullie? Slagen ze hierin?

Bekijk de mooie campagne, inclusief video’s en blogs hier.

o-MYWORTHJULY-570

1404760007472

1403994872570

1403994700949

1403994464854

1403973347855

1403972460310

1403972594734

Reageer op artikel:
Schokkende campagne #Stopthebeautymadness
Sluiten