Sporten in je eentje saai? Deze work-outs doe je thuis met je partner

Body & beauty

Let’s get physical! Deze work-outs kun je samen met je partner (of een vriendin) doen. En gezellig én effectief. Je hoeft er niet voor naar de sportschool, maar kan kan ook gewoon thuis doen.

Voor het beste resultaat doe je de oefeningen drie keer per week. Herhaal elke oefening in twee rondes. Je bent er maximaal twintig minuten mee bezig, dat moet lukken ondanks je drukke agenda. Hup, van die bank af, want zeker deze maand kun je wel wat extra beweging gebruiken.

1. Body-Weight Squat

Jij en je partner staan met jullie gezicht tegen elkaar. Pak elkaars handen vast en sta met voeten op heupbreedte. Houd elkaars armen goed vast terwijl je langzaam naar beneden squat. Dit is alsof je heel voorzichtig op een stoel gaat zitten. Houd dit drie seconden vol en keer terug naar de startpositie. Herhaal dit 12 keer.
(Zie foto boven voor positie)

2. Split Lunge

Pak je partner net voor zijn of haar ellebogen stevig vast. Ga staan met jullie tenen tegen elkaar. Zet met je rechtervoet een stap naar achteren en buig langzaam in een lunge-positie. Zorg ervoor dat je knie de grond net niet raakt. Kom weer terug naar de startpositie. Herhaal dit 12 keer en wissel dan van been.

LEES OOK: 11 wetenschappelijke redenen om het sporten écht niet meer uit te stellen

3. Triceps Extension

Voor deze oefening heb je een trainingselastiek nodig. Zorg dat je stabiel staat. Neem het elastiek in je rechterhand, je partner in zijn/haar linkerhand. Buig naar voren, zodat je knieën licht buigen. Strek je arm tegelijk met je partner naar achteren, zodat het elastiek strak komt te staan. Kom weer terug naar de startpositie. Herhaal het 12 keer, wissel daarna van arm.

4. Raak-Elkaar-Aan-Plank


Deze oefening is een killer voor de buikspieren. Ga in de originele plankhouding liggen (ellebogen onder je schouder, handen plat op de grond, op de tenen en billen omhoog). Strek je rechterarm naar voren om de rechterarm van je partner aan te raken. Wissel van arm. Dat was één herhaling, in totaal doe je er 12.

5. Push-Up met schouderklopje

Een moeilijkere variant op de standaard push-up. Ga tegenover elkaar liggen in de push-up houding. Doe een standaard push-up, maar zodra je weer naar boven komt tik je met je rechterhand de schouder van je partner aan. Herhaal de push-up 12 keer en wissel elke keer van hand.

6. Dynamische Lunge

Een variatie op nummer 2. Deze versie vergt meer evenwicht dan zijn voorganger. Ga tegenover je partner staan en vouw jullie handen samen. Doe een lunge met je rechterbeen naar voren, terwijl je partner een lunge met zijn/haar linkerbeen naar achteren doet. Kom terug naar de startpositie. Herhaal dit 12 keer, wissel daarna van been.

Toch te druk met de kinderen? Probeer dan deze workouts mét de kinderen eens.

Bron foto’s: youandlu

Meer leuke content? Like ons op Facebook

realsimple