Sophie Nortier
Sophie Nortier | LinkedIn Gezondheid 16 oktober 2020

Boost die bilpartij met deze workout video voor thuis

Workout video’s zijn de uitkomst van de eeuw! Je hoeft er de deur niet voor uit en toch kun je je oefeningen blijven doen. Vandaag is het tijd voor een lekkere intense workout voor de billen.

Kleine billen, grote billen, platte billen of ronde billen. Oh how we love them! We zitten er de hele dag op en ze zorgen ervoor dat onze broeken blijven hangen. Maar dat vele zitten zorgt er ook voor dat de spieren in de bil een beetje verwaarloosd worden.

Workout voor de billen

Met deze butt-workout geef je de bilspieren een beetje TLC. Oké, misschien niet heel ‘tender‘, het zal even behoorlijk branden naderhand. Maar de liefde en zorg die je ze geeft zal uiteindelijk beloond worden met een nog lekkerdere bilpartij in de broek.

Dus pak die mat, sportbal, dumbbells en rubberband en work. it. out!

Train die bilpartij

Voor deze workout heb je nodig; een mat, een weerstandsband, bumbbells, een fitnessbal en een salontafel of bankje.

Doe elke oefening drie rondes van één minuut lang. De enkele been oefeningen doe je één minuut per been.

  • Band-Resisted Squat Walks:
    Doe de weerstandsband hoog om de benen en loop in squathouding zijwaarts heen en weer en vervolgens naar voren en achteren.
  • Moonwalk Staggered Romanian Deadlifts:
    Pak de dumbbells en zet moonwalk stappen achteruit, waarin je na elke stap de dumbbells tot je enkels laat zakken en weer terug omhoog komt.
  • Bulgarian Split Squat with a Pulse:
    Houd een dumbbell voor je borst, ga met je rug naar een salontafeltje of bankje staan en leg je voet erop. Zak door je knie tot vlak boven de grond, kom kort omhoog, zak weer omlaag en kom dan helemaal omhoog.
  • Dumbbell Hip Thrust:
    Ga voor het bakje of tafeltje op de grond zitten en leg een dumbbell zo hoog mogelijk op je schoot. Steun met je schouderbladen op het bankje en duw je heupen omhoog tot je benen in een hoek van negentig graden gebogen zijn en zak weer omlaag tot vlak boven de grond. Gebruik je handen om de dumbbell op z’n plek te houden.
  • Band-Resisted Fire Hydrants with Extension:
    Doe de weerstandband om je heupen en ga op ellebogen en knieën op de mat zitten. Steek je gebogen been naar de zijkant omhoog, strek uit en trek weer in.

Lees ook:

Poosh.com

Reageer op artikel:
Boost die bilpartij met deze workout video voor thuis
Sluiten