Inga Stoit
Inga Stoit Gezondheid 16 feb 2019

6 x De beste voeding en dranken voor na een workout

Je kunt nog zo hard je best doen in de sportschool, maar als je niet goed eet heeft het weinig nut. Het is met name belangrijk om goed te eten nadat de workout heeft plaatsgevonden. Je geeft je spieren dat wat ze nodig hebben en je gunt je lichaam nieuwe energie om weer op krachten te komen.

Sommige mensen beweren zelfs dat het het beste is om binnen 15 minuten na de workout te eten. Dus niet binnen het uur maar binnen 15 minuten. Vandaar deze 6 voeding en dranken tips. Deze kun je binnen mum van tijd naar binnen werken.

Yoghurt

Yoghurt of hüttenkäse zijn rijk aan eiwitten en daarom perfect om te eten na een workout. Als je dit alleen een beetje saai vindt of meer vitamines wil binnen krijgen kun je hier altijd nog wat fruit aan toevoegen. Blauwe bessen zijn een mooie vorm van antioxidanten en ze smaken lekker op zowel hüttenkäse als yoghurt.

Hummus met meergranen crackers

Na een workout kan je lichaam wel de nodige koolhydraten gebruiken. Je lichaam heeft deze namelijk (zo goed als) allemaal verbrand en smeekt eigenlijk om nieuwe. Kies voor meergranen crackers, hier heeft je lichaam meer aan vergeleken met witte crackers. Door hier wat hummus overheen te smeren krijg je ook eiwitten binnen.

LEES OOK: Op deze manier voel je je niet langer ongemakkelijk in de sportschool.

Eieren

Eieren zijn snel bereid en daarmee leveren ze een snelle boost aan proteïnen. Je hoeft niet slechts het eiwit te eten. Het eigeel is namelijk hartstikke gezond, zo is het goed voor de hersenen en onze botten. Je kunt de eieren vooraf gekookt hebben en dus vrijwel direct na het sporten opeten.

Proteine shakes

Er bestaan vele soorten proteine shakes. Je hebt normale shakes maar ook voor shakies voor vegans. Proteine shakes zijn super als je heel snel de nodige proteïnen tot je wil nemen. Daarnaast kunnen ze erg lekker zijn. Ze smaken soms naar aardbei, chocolade of vanille milkshakes.

Gerookte zalm

Het eten van vette vis gaat spierpijn tegen. Doe een stukje zalm in een wrap en neem deze mee on the go. Het dient als een heerlijke en voedzame traktatie en het levert je gelijk de energie die je nodig hebt. Neem de wraps met je mee in een plastic bakje, hier zul je heel blij mee zijn.

Chocolademelk

Sommige mensen hebben moeite met gelijk te eten na een workout, voor hen is het drinken van (magere) chocolademelk een goed idee. Het is namelijk een goede bron van koolhydraten, eiwitten en water. Kies alleen wel voor de variant waar het minste suiker in zit. Het is namelijk niet nodig om de meest zoete te nemen.

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
6 x De beste voeding en dranken voor na een workout
Sluiten