Deze voedingsmiddelen zorgen ervoor dat je minder snel verbrandt door de zon

Helaas, maar waar… De zon en haar stralen zijn absoluut niet goed voor ons huidje. Het is dan ook goed om je veel en vaak in te smeren met zonnebrandcrème. Maar dat blijkt niet de enige manier om roodheid te voorkomen. Er zijn ook een aantal voedingsmiddelen die ervoor zorgen dat je minder snel verbrandt.

We delen ze!

Voeding tegen verbranden

Even een kleine disclaimer vooraf: het is nooit goed om urenlang in de zon te zitten. Ook is het niet zo dat je je niet meer hoeft in te smeren met zonnebrandcrème als je onderstaande voedingsmiddelen eet.

Mocht je benieuwd zijn welke producten ervoor zorgen dat je huid minder snel verbrandt door de zon, scroll dan naar beneden!

Groene thee

De kans op een melanoom (huidkanker) wordt volgens voedingsdeskundigen verkleint door groene thee of matcha thee te drinken. Let er wel op dat deze drankjes cafeïne bevatten en dat droogt je huid dan weer extra uit. Een paar glazen water tussendoor kan dan ook geen kwaad.

Aardbei

Voor velen is aardbei een van de lekkerste fruitsoorten die bestaat. Het zit net als kiwi’s en bramen vol met vitamine C, wat ook werkt als een natuurlijke bescherming tegen de zon. Hoeveel aardbeien je dan moet eten wil het effect hebben? Zo’n honderd gram per dag!

Havermout

Begin je ‘s ochtends je dag altijd met een havermoutje? Dan zit je helemaal goed! Havermout bevat namelijk veel antioxidanten die ervoor zorgen dat vrije radicalen in je lichaam verdwijnen. Ook zorgen de antioxidanten ervoor dat je huid goed vochtig blijft en niet uitdroogt.

Watermeloen

Doordat watermeloen ontzettend veel water bevat, blijft je huid bij een paar plakken per dag goed gehydrateerd. Tel daarbij op dat ‘t ook nog eens veel antioxidanten en vitaminen bevat en je begrijpt dat de vrucht hartstikke goed is voor je huid!

Pure chocola

Ja, echt… Pure chocolade schijnt dus ook het verbranden door de zon tegen te gaan. In cacao zitten namelijk veel antioxidanten die je huid rustig maken en waardoor je dus minder snel rood wordt. Een tip: de chocola moet minstens zeventig procent uit cacao bestaan anders werkt ‘t niet.

Zoete aardappel

In zoete aardappel zit zetmeel en dat schijnt dan weer goed te zijn voor je huid. Volgens verschillende voedingsdeskundigen maakt het je verbranding minder schadelijk. Een fijn pluspunt is dat zoete aardappel ook nog eens veel vitamine C bevat.

Meer lezen?

Cosmopolitan UK

Reageer op artikel:
Deze voedingsmiddelen zorgen ervoor dat je minder snel verbrandt door de zon
Sluiten