4 redenen waarom wandelen héél gezond is

Heb je een rotdag achter de rug? Hangt er een griepvirus in de lucht? Heb je een vette deadline op de planning staan? Of wil je fit worden? Wandelen is de oplossing voor al je problemen, dus trommel je vriendinnen op en maak een wandeling, want:

1. Bye sportschool!

Nee, je verbrandt er misschien niet de meeste calorieën mee, maar wandelen werkt wel goed tegen je vetzones. Wandelen staat trouwens ook garant voor vollere billen, killer legs, een strakke buik en een slanke taille. Tot slot is wandelen een TOP idee om je gewicht op peil te houden. In principe kun je die intense workouts dus inruilen voor een gezellige wandeling met je vriendinnen. Kus die sportschool maar vaarwel!

via GIPHY

Lees ook: Sport je liever thuis? Met deze fitness tools haal je de sportschool in huis!

 2. Helemaal zen

Zit je niet lekker in je vel en ben je gestresst. Stress kun je weglopen! Een wandeling – vooral in een natuurrijke omgeving – is de perfecte manier om je hoofd eventjes leeg te maken. Je kunt je gedachten op een rijtje zetten én wandelen maakt endorfine, oftewel het gelukshormoon – aan, waardoor je aan het einde van je loopje happy feelings ervaart. Oh enne, het is ook een wondermiddel tegen slaapproblemen. Al met al is wandelen goed voor je mentale gemoedstoestand!

via GIPHY

3. Full focus

Lui en lamlendig? Misschien heb je helemaal geen zin om je laptopje dicht te klappen en van de bank af te komen, maar als je een deadline moet halen of een flinke dosis energie nodig hebt is het toch verstandig. Een blokje maakt je spieren losser én zorgt voor een betere zuurstofcirculatie, waardoor jij je binnen no time op en topfit voelt. Ook kun je je beter concentreren en versterkt wandelen je geheugen. En jij dacht dat een bak koffie de truc deed…

via GIPHY

Lees ook: Dit is hoe je wandelen met kinderen leuk maakt

4. Health boost

Een regelmatige wandeling zorgt voor een sterk immuunsysteem. Daaag griepjes! Uit onderzoek blijkt ook dat wandelen het risico op kanker verlaagt. En volgens Harvard draagt een dagelijkse wandeling van een half uur bij aan je levensduur. Dankzij de activatie van bepaalde enzymen in je lichaam verouder je minder snel. Wij gaan eventjes een blokje om!

via GIPHY

Cosmopolitan

Ontvang de leukste artikelen in jouw inbox

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang de best gelezen artikelen over je leven als vriendin, partner, moeder en overall powervrouw in je mailbox.

Reageer op artikel:
4 redenen waarom wandelen héél gezond is
Sluiten