Afvallen met Weight Watchers, is het wat voor jou?

Wat mag je wel en niet eten?

Wat veel deelnemers van Weight Watchers fijn vinden, is dat er geen restrictie zit op wat je wel en niet mag eten. Op basis van suikers, vetten, calorie├źn en eiwitten wordt per voedingsmiddel bepaald hoeveel punten het bevat. Gezonde voedingsmiddelen bevatten minder punten dan ongezonde voeding. Er zijn echter wel producten die 0 punten bevatten en die je dus onbeperkt mag eten. Dit bevat groente, fruit, kip, vis, kalkoenfilet en eieren. Alle andere voedingsmiddelen bevatten punten die geteld moeten worden. Als voorbeeld: een bruine boterham bevat 3 smartpoints en een krentenbol 5. Zo word je gestimuleerd om gezondere keuzes te maken. Je weet hoeveel punten een product bevat door in de supermarkt de barcode van een product te scannen. Als de app het product nog niet kent, kan je deze op basis van de voedingswaarden toevoegen.
Wel werkt Weightwatchers met zogenaamde fit-formules, die aanraden om elke dag vijf porties groenten en fruit te eten, drie tot vijf zuivelproducten te nuttigen, tot twee liter water te drinken en 30 minuten te bewegen.

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
Afvallen met Weight Watchers, is het wat voor jou?
Sluiten