Wil je een knuffel, een ijsje of liever een condoom?

Kids

Hoe rijmen woorden als ‘kinderpretpark’, ’condooms’ en ‘te koop’ met elkaar? Prima, vinden ze bij pretpark Walibi Holland. Sinds kort verkopen souvenirwinkels in het pretpark namelijk condooms met daarop de slogan van het park: ‘Hard gaan’. En daar is nogal geschokt op gereageerd.

In een reactie legt de marketingmanager van Walibi uit dat er ‘behoefte is aan condooms in het pretpark’, zo bleek uit een enquête die het park vorig jaar hield. Condooms werden het vaakst genoemd als potentieel nieuw product om in het pretpark te verkopen. De doelgroep die het pretpark met de uitbreiding van het assortiment aanspreekt: ‘tieners’.

Felle kritiek

Het attractiepark wordt veelal bezocht door leerlingen van basisscholen, grofweg beginnend bij de leeftijd van 7 jaar. Ouders staan op hun achterste benen, evenals de lokale politiek. Met als belangrijkste kritiekpunt dat je kinderen, zo jong, tijdens een dagje uit helemaal niet met condooms – of andere seksueel gerelateerde items – moet willen confronteren. Om over de smaakvolheid van de ‘Hard gaan’ leus op de condooms niet eens te spreken. Of waarom een souvenirwinkel überhaupt condooms verkoopt.

Wat vind jij? Is de boze reactie van ouders overtrokken of vind je het ook smakeloos? Worden kinderen (tieners en zelfs jonger) vandaag de dag niet al genoeg geconfronteerd met seks, en kunnen we – zo lang als het kan – plekken als kinderpretparken niet liever ‘seksvrij’ houden? Praat met ons mee op de Famme Facebook.

Over pretparken gesproken, zo raak je je kind nooit meer kwijt.

Meer leuke content? Like ons op Facebook