Met deze work-out van 10 minuten train je je hele lichaam

wpkadmin 13 apr 2018 Gezondheid

Ben je niet zo van het urenlang trainen en ga je liever voor een korte, maar krachtige work-out? Dan is deze training wellicht wel wat voor jou! Je traint je hele lichaam namelijk gemakkelijk, snel en thuis met deze drie stappen.

Soms is het lastig om de deur uit te moeten en om jezelf naar de sportschool te slepen na een lange werk- of schooldag. Gelukkig hoef je met deze full-body workout helemaal je huis niet uit en train je hier volgens professionals ook gewoon alle nodige spieren mee.

De training bestaat uit drie rondes die je achter elkaar moet blijven uitvoeren tot de tien minuten voorbij zijn. Probeer jezelf zo veel mogelijk uit te dagen door elke keer meer rondes te proberen af te ronden in deze tien minuten. Het is een intense training, dat absoluut, maar het is wel heel erg effectief!

1. 30 keer springen met een springtouw, of zijwaartse konijnensprongen.

Lekker springen geslagen dus. Je kunt natuurlijk ook de ene ronde springtouwen en de andere ronde heen en weer springen zoals in het filmpje hieronder.

2. 20 deadlifts met een zwaar gewicht

Deze man hieronder legt heel duidelijk uit hoe de deadlift moet en welke spieren hierbij aan bod komen. Je hoeft zeker niet meteen zo’n groot gewicht te pakken als deze en kunt ook beginnen met een kettlebell van vier kilo en dat later opbouwen.

3. 10 keer optrekken of opdrukken

Niet iedereen heeft een stang in huis of in de tuin waar je je aan kunt optrekken. Je kunt ook gewoon gaan opdrukken om dezelfde spiermassa te trainen.

Met deze super korte workout (11 minuten) blijft Kendall Jenner fit

Reageer op artikel:
Met deze work-out van 10 minuten train je je hele lichaam
Sluiten