Dit is precies wat je moet eten om meer zin in seks te krijgen (volgens experts)

Body & beauty

Een huwelijk, werk, stress en kinderen. Soms kan de zin in seks er wel eens bij inschieten. Terwijl jullie als jongvolwassenen nog om de haverklap op elkaar doken, is die aantrekkingskracht soms ver te zoeken. Toch kan bepaalde voeding ervoor zorgen dat je weer spontaan zin krijgt!

In deze fase van ons leven hebben we het druk zat, maar dat seks een essentieel ding in de relatie blijft is een feit. Verrassend genoeg is juist hetgeen wat je eet een grote factor die je seksleven bepaalt. En op zich is dat best iets waar je als moeder verandering in kan brengen.

LEES OOK: Onderzoek: dit is wat veel vrouwen tijdens de seks doen

Eten bepaalt je seksleven

Je manier van eten kan de ‘wow’ weer terug brengen naar de ‘bow-chicka-wow-wow’ die je vroeger had toen je naar je vent keek. We weten al dat bepaalde voedingsmiddelen in verband worden gebracht met seks. Denk bijvoorbeeld aan het slurpen aan een oester of het sap van een lekkere sappige aardbei. Toch kan eten ons niet alleen laten denken aan seks, maar ons ook daadwerkelijk meer laten genieten onder de lakens.

Plannen

Er zijn natuurlijk vanzelfsprekende dingen die je zeker niet moet eten als je zin in een avondje seks hebt. Maaltijden met knoflook of uien zijn not done. Ook moet je rekening houden met de hoeveelheid die je naar binnen werkt tijdens het avond eten. Soms kan je buik er wel een hele avond over doen om alles te verteren en is het beter om een avondje seks even over te slaan. Het is dus belangrijk dat je een soort planning maakt voor jezelf.

Menu samenstellen

Daarnaast is het belangrijk een zo goed mogelijk pro-seks-menu op tafel te toveren. Comfort food zoals pasta of aardappelpuree zullen je niet bepaalt in de seksstemming brengen. De koolhydraten maken je namelijk nogal traag en moe. En ja, dat heb je natuurlijk niet nodig. Zuivelproducten zoals kaasfondue of een bak ijs zijn misschien sexy om te eten, maar volgens Fitness Magazine kan melkzuur je libido juist verlagen. Je hebt natuurlijk nog steeds je calcium nodig, maar dit kun je ook uit bladgroenten, noten, tofu en sommige soorten vis halen.  Stel dus een menu samen met lekker veel energierijk eten. Ga voor een lichte en gebalanceerde maaltijd. Zorg dat je evenveel koolhydraten als eiwitten binnenkrijgt, zodat je lichaam niet te lang bezig is met het verteren ervan.

Vermijden

Alcohol moet je juist vermijden. Ja, aangeschoten seks kan soms de beste seks zijn, maar alcohol kan ook een averechts effect bieden. Alcohol kan namelijk de testosteronspiegel van mannen verlagen. Koolzuurhoudende dranken en kauwgom zijn ook not done. Waarom? Dat heeft een goede reden. Als je frisdrank drinkt, drink je lucht. En als je kauwgom kauwt, ben je ook lucht aan het eten. En al die lucht stapelt zich op. Gevolg? Een rommelige en onstabiele buik.

De key? Stikstofmonoxide

Stikstofmonoxide, kom maar op. Naast dat stikstofmonoxide geweldig is voor het hart is stofje ook nog eens zeer geschikt als je partner er soms moeite mee heeft om ‘m omhoog te krijgen. Stikstofmonoxide zit onder andere in cacao, walnoten, granaatappel, spinazie, sinaasappels, bieten, zwarte thee, honing, zalm, boerenkool en garnalen. Wanneer je je lichaam op de juiste momenten de juiste dingen geeft, zul je je lekkerder in je vel voelen. En dat resulteert weer in meer fun onder de lakens. Wel nadat je de kinderen hebt uitgeput en ze als doornroosjes in slaap zijn gevallen. (Storen is niét bepaalt bevorderlijk.)

LEES OOK: Mannen opgelet! Moeder legt uit wanneer moeders wél zin in seks hebben