5 tips om een ‘snaaiperiode’ te doorbreken

Culinair

Vakantiemodus, te veel avondjes borrelen, feestjes of gewoon druk thuis of op werk. Snaaien. Te veel eten, die hand richting chipszak of drop pot. We kennen het allemaal. Maar hoe doorbreek je de cyclus? Keer het tij!

1. Las een detoxdag in

Voor de één is dat een dag lang alleen maar sappen: lekker duidelijk. De ander moet er wel iets bij eten om het vol te houden. In ieder geval eet en/of drink je tijdens die dag alleen maar groenten en/of fruit en start je met een green smoothie. Zeg tegen jezelf: wat is nou 1 dag? Dat moet toch wel lukken!

2. Beweeg, ga naar buiten

Juist als je ook even niet zo lekker in je vel zit en/of meer gegeten hebt dan goed voor je is, voel je je vaak moe. De verleiding om op de bank te blijven liggen met een kop thee en stuk chocolade is groot. Je hoeft niet persé meteen naar die sportschool, naar buiten om een stuk te wandelen of even te fietsen is ook al goed. Ga naar Yoga. Zodra je IETS gaat doen, voel je je meteen beter (over jezelf) en is het makkelijker om een cirkel te doorbreken.

3. Spreek met jezelf af wat je WEL mag

Tegen jezelf zeggen: ‘vanaf nu geen … meer!’ werkt voor bijna iedereen averechts. Je houdt het even vol maar sneuvelt vaak bij dag twee of drie alweer. Doe-het-niet. Spreek met jezelf af wat je wél mag, neem daarin vooral ook de gezonde dingen mee én alternatieven voor dat wat je voorlopig liever laat staan. Geen Magnum maar wél zelfgemaakt ijs!

Lees voor tip vier en vijf hier verder op Bluebelle.nl.

Meer leuke content? Like ons op Facebook