21 x gezonde snacks om voor en mét je kids te maken tijdens Pasen

Culinair

Met deze snacks gooi je hoge ogen bij de kinderen en ze kunnen ze je nog mooi helpen ook. Fijne bijkomstigheid voor jou: ze zijn snel en supersimpel te maken. Dus met Pasen tover je ze in een wip op tafel.

En gezond dat ze zijn, die snackjes!

1. Appel’koekjes’ met pindakaas en noten

Snijd de appel in de breedte in dunne plakjes, besmeer die met pindakaas en strooi er nootjes naar keuze op.

2. Bananenduo’s met pindakaas en pure chocoladedip

Snijd de bananen in kleine stukjes, smeer er pindakaas tussen en plak twee stukjes tegen elkaar. Last but not least doop je ze in de chocolade.

3. Bevroren blueberries met yoghurt

Gooi de blueberries in de yoghurt en leg het geheel een dagje in de vriezer.

4. Tulpjes van kaas, komkommer en wortel

Secuur werkje! Maak blokjes kaas, snijd de komkommer in halve maantjes en de wortel in de vorm van een tulp (of een bloem naar keuze).

5. Regenboog van paprika en bloemkool

Snijd dunne reepjes van verschillende kleuren paprika en leg ze in een boog onder elkaar. De bloemkoolroosjes dienen als wolken.

LEES OOK: 11 x gezonde snacks voor in de lente

7. Hamrolletjes met sla en paprika

Snijd dunne reepjes van de hamplakken en rol ze in met je favoriete groenten!

8. Monstertjes van Babybell kaas

In een creatieve bui? Uit het plastic laagje om de Babybell kaasjes kun je grappige figuurtjes snijden.

9. Komkommerrolletjes met Griekse yoghurtdressing en kruiden

Snijd met een kaasschaaf dunne reepjes komkommer en rol er kwark of Griekse yoghurt in.

10. Leeuwenpannenkoek met mandarijntjes

Bak een flensje en omring ‘m met mandarijntjes. Maak het gezichtje met gesmolten chocolade en stukjes fruit.

11. Visjes van gedroogd fruit en zoute snacks

Met gedroogde stukjes fruit en zoute snacks kun je zelf allerlei soorten visjes of andere zeedieren maken. Laat je fantasie de vrije loop!

12. Teddybeer toast met pindakaas en banaan

Rooster een boterham en besmeer die met pindakaas. Stukjes banaan dienen als oren en neus, rozijntjes als ogen.

13. Bevroren banaan met chocolade

Steek een stokje in een halve banaan, dip het geheel in de gesmolten chocolade en bestrooi het met fijne nootjes of sprinkles. Leg de ijsjes to be daarna een dagje in de vriezer voor een koude snack.

14. Visjes in de zee: selderij, hummus en zoutjes

Snijd de selderijstengel in de lengte doormidden en lepel er hummus in. Visjes erop, en klaar!

15. Wrapvlinders met druifjes

Leg een rijtje (kleingesneden!) druifjes op een rijtje en leg daar gevouwen wraps naast, die dienen als vleugels!

LEES OOK: Als je deze dingen eet (of drinkt) krijg je juist nog meer trek

16. Frambozen gevuld met yoghurt

Was de frambozen en stop er met een spuitje een beetje yoghurt in. Je kunt er ook een beetje yoghurt met ene klein lepeltje in scheppen.

17. Selderij dieren van groente en fruit

Snijd de selderij in de lengte door midden en smeer er een laagje hummus op. Leg er groente en fruit naar keuze op. Let op met klein, rond fruit zoals druiven. Snijd die liever een paar keer doormidden.

18. Gezonde prikkers

Niet veel tijd, maar wel zin in iets lekkers? Prik verschillende rauwe groenten aan een satéprikker en klaar!

19. Komkommer kano’s met Griekse yoghurt en zalm

Snijd dunne reepjes komkommer in de lengte, en smeer er een laagje Griekse yoghurt overheen. Maak het af met zalm en kruiden.

20. Bevroren yoghurtbrokken met fruit

Giet yoghurt in een ovenschaal (met bakpapier ertussen), en gooi er fruit naar keuze in. Zet het geheel een nachtje in de vriezer en breek het de volgende dag in grote brokken.

21. Mandarijntjes in chocoladedip

Smelt een reep pure (of melk-)chocolade en dip daar partjes mandarijn in. Even goed af laten koelen en eten maar!

Dít kan verklaren waarom je dus elke keer ‘honger’ hebt

Meer leuke content? Like ons op Facebook