Valéry de Voijs
Valéry de Voijs Gezondheid 18 jan 2024
Leestijd: 2 minuten

5x mega handige postpartum fitness apps die jou helpen herstellen

Ben jij net bevallen, of ken jij iemand die net moeder is geworden? Dan wil jij deze fijne postpartum fitness apps even in gedachten houden. Wij zetten een aantal fijne apps voor jou op een rijtje.

Want laten we eerlijk zijn: herstellen na een bevalling is in de meeste gevallen geen gemakkelijke klus. Hopelijk helpen deze apps jou een beetje op weg.

Postpartum fitness apps

Of je nu een vaginale bevalling achter de rug hebt, of op bed ligt na een keizersnede; herstellen na een bevalling is niet eenvoudig. Dan hebben we het nog niet over andere medische complicaties die tijdens je kraamtijd kunnen meespelen.

Wanneer deze herstelperiode er op zit en jij goedkeuring hebt om weer te gaan sporten, wil je dat natuurlijk voorzichtig en gecontroleerd aanpakken. Het kan daarbij verwarrend zijn welke spieren je op welke manier mag trainen. Gelukkig bestaan er een aantal handige apps die jou een beetje op weg kunnen helpen.

1. Restore Your Core (RYC)

In deze apps vind je een programma voor 12 weken, dat speciaal is ontworpen voor vrouwen met postpartumproblemen, diastasis recti, urineverlies wanneer ze niezen of vervelende rugpijn dat maar niet overgaat. Het programma is samengesteld door Lauren Ohayon; een yoga en pilates lerares.

2. The Class

Deze postpartum app is ontstaan door Taryn Toomey. Deze veelzijdige vrouw is meer dan alleen een yoga- en aerobic lerares. Naast haar liefde voor het fysieke lichaam heeft ze onder andere EMDR en psychotherapie gestudeerd. In de app vind je oefeningen die niet alleen jouw lichaam weer in balans brengen, maar ook jouw mind kalmeren; iets wat we in het eerste jaar na onze bevalling zeker heel hard nodig hebben.

3. The Movement Club

In het programma van The Movement Club ligt de focus iedere dag op een ander onderdeel van het lichaam. De ene dag staat het bovenlichaam centraal, terwijl je de volgende dag met je benen aan de gang gaat. Een fijne en afwisselende app om jouw lichaam dus weer sterk te maken.

4. The Sculpt Society (TSS)

In deze postpartum fitness app vind je niet alleen yoga- en meditatielessen, maar je vindt er ook een Fitness Dance Cardio programma waarbij je op muziek even helemaal kan losgaan. Vooral fijn voor de moeders onder ons die het wél lekker vinden om te bewegen, maar een hekel hebben aan fitness oefeningen.

5. KT Method

KT staat voor Karly Treacy; een moeder van drie kinderen. Na haar laatste bevalling werd haar verteld dat haar lichaam nooit meer de oude zou worden. De voormalige atlete nam daar geen genoegen mee, en dook in de wereld van pilates, barre workouts en yoga. Ze ontwierp een programma dat voor iedereen beschikbaar is.

Welke app jou ook aanspreekt; het belangrijkste is dat je goed naar je eigen lichaam en emoties luistert. Bij twijfel over bepaalde oefeningen kun je altijd je verloskundige of huisarts raadplegen.

10x luie manieren om iedere dag calorieën te verbranden

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Iedere zaterdag het beste van Famme in je mailbox 🙆🏻‍♀️

Een goed begin van je weekend met de mooiste verhalen van Famme