Zweet alle stress uit je lichaam met één van deze vijf korte workouts

Ben je de hele dag in de weer en zit de stress je even tot ‘hier’? Zweet alle ongezonde spanning eruit met één van deze korte workouts voor thuis. Lichamelijke beweging is het beste medicijn tegen stress!

Dag stress: 5 x korte workouts voor thuis

De workouts nemen hooguit 10 minuten van je tijd in beslag. Dus go, go, go!

1. Buikspieren workout 1 (10 minuten)

Hup, even lekker aan die buikspieren werken. En nee hoor, die hoef je nog helemaal niet te hebben! Deze korte workout voor thuis is speciaal voor alle beginners onder ons.

Deze routine duurt 10 minuten en daar zitten zelfs een aantal rustmomenten tussen. Rol dat sportmatje maar uit…

2. Cardio HIIT workout (5 minuten)

Nee, bij deze workout kan je écht niet met het excuus aankomen dat je druk bent. Er is zelfs in de meest chaotische dagen een gaatje van 5 minuten in de agenda te vinden.

40 seconden bewegen, 20 seconden rust, 40 seconden bewegen… En zo gaat deze interval workout door.

3. Buikspieren workout 2 (10 minuten)

Houd je het vol om deze oefeningen twee weken lang dagelijks te doen? You go girl! Je hebt niet alleen discipline, maar binnenkort óók een sixpack.

Er zijn op YouTube al heel wat indrukwekkende resultaten te vinden van anderen die deze workout voor thuis hebben gedaan.

4. Full body workout (7 minuten)

Dit wordt de lazy girl workout genoemd, want voor deze oefeningen hoef je eigenlijk je bed niet uit te komen…

Oh ja, misschien ook fijn: bij deze workout voor thuis hoef je niet te springen. Daar zullen je buren je dankbaar voor zijn als je in een appartement woont.

5. HIIT workout (10 minuten)

Deze workout is ideaal om wat calorieën te verbranden. Het enige wat je ervoor nodig hebt, is een sportmatje.

En een beetje motivatie, natuurlijk… Maar dat komt wel goed met de opzwepende muziek onder de video.

Lees ook:

Reageer op artikel:
Zweet alle stress uit je lichaam met één van deze vijf korte workouts
Sluiten